Brynolf
Orange
Nu har jag läst ikapp. Förvirrande, eftersom praktiskt taget varenda svar jag börjat skriva sen besvarats och förtydligats. Skrev rätt länge om varför Impes rollblockerarteori var fullständigt tappad, men sen slängde jag den för att jag fattade vad han menade. Ni alla som skriver är himla bra spelare i alla fall. Både ulvar och bybor.
Jag har försökt göra lite statistik igen över totalrösterna. Jag har jobbat med de statistiska begreppen "andel röster på gröna", "drevad-benägenhet" samt "drevig-benägenhet". Ni som läst era statistikkurser fattar såklart, men om någon glömt dem så är alltså "andel röster på gröna" hur stor procentandel av ens röster man lagt på bekräftade bybor. "Drevad-benägenhet" är skillnaden mellan hur många röster man fått på sig och hur många unika användare som röstat på en. Dvs. hur många gånger någon en användare hoppat tillbaka på att rösta på en, och drevad % är detta värde som procent av ens totala röster. Drevig-benägenhet är alltså motsvarande för hur man själv röstar. Hur benägen man är att hoppa tillbaks till samma användare flera gånger.
Som vanligt knåpar jag ihop det här lagom tills jag måste göra annat, men nu ska jag verkligen försöka uttyda något av det här.
Coolt! Tror jag. Kan du förklara för en kulturarbetare vad för nytta vi kan ha av "drevad" och "drevig"?