@Andersson @HerrK
Klart man ska misstänka mig som alla andra, men ni kan väl komma med någon form av case iaf som jag kan bemöta och vi lär oss något?
Mina två främsta ulvkandidater just nu är
@Basenanji,
@Waterhouse
Helger betyder ännu mindre tid till att sitta vid dator eller vara aktiv på mobilen, men har funderat mycket på detta medan jag pysslat med annat.
Några scenarion som är bra för ulvarna i r4.
Scenario 1. Givetvis att
@Anthrox eller
@Impetigo åker ut.
Men det finns även förtjänster med att låta deras bråk fortgå i R5 då de två var väldigt säkra på varandras ulvighet. Ulvarna vet att dessa två herrar är gröna, och kan mycket väl försöka lansera drev mot ytterligare en bybo.
Då till scenario 2. Att dreva ut en suspekt bybo. Här är lågflygarna perfekta. De har inte lika starka kopplingar till andra spelare, andra bybor är mer osäkra på dem, och folk från olika fastlåsta ”faktioner” kan fås att rösta på dem. Det skulle förmodligen vara svårare att skapa ett tredje drev mot en bybo som är mer aktiv.
Även om folk rankar mig till lågflygar-kategorin så är det LegoIvar som lågflugit mest med en stor marginal de senaste 1-2 rundorna. Hade han åkt ut i r4 så hade ”Antingen är Anthrox eller Impetigo ulv”-narrativet fortgått i r5 (i det här scenariot nattmördas inte Anthrox givetvis). Den spelplanen i R5 hade varit mumma för ulvlaget.
Scenario 3. Legolvar är Ulv. Basenanji och Waterhourse är redo att offra LegoIvar och grönar sig själva. Om så sker så fortsätter Anthrox-Impetigo-bråket skapa osäkerhet i byn i R5. Scenariot lät rätt rimligt tidigare idag, men fördröja spelet när man potentiellt kan avsluta det denna runda med dubbelmord? Det kanske inte är så troligt med tanke på byns usla track record..
Varför mördades då Anthrox?
Min min initiala känsla var trollning, såg framför med ett gäng hånfulla ulvar som glatt mördar Anthrox efter att spökrösten lagts, smack, nattmördad! Men det är ju såklart inget jag bygger en teori på, Kanske upplevdes Anthrox för farlig att ha i kvar i spel när Impetigo röstades ut? Han skulle gå in i R5 som högst misstänkt, men också med ett djävla driv att rentvå sig själv, och med en självrannsakan som nog kunnat få honom att börja nysta i nya intresanta spår. Utifrån vad jag upplevde av honom i R4 så tror jag att han kanske hade kunnat lyckats med en sån bravad.
Min lista:
Röda
Basenanji - Röstar LegoIvar tidigt, inte nattmördad trots en av de som bidrar mest, såklart högst subjektivt - men tycker han haft kassa argument för att jag är Ulv
Waterhouse - Smyger in på LegoIvar-drevet, inte nattmördad trots bevisat giftig (Vinnare i Paradise Ulvtell för fasiken!), hade ett finger med vid starten av Fjodor-drevet.
Gulorange
-
Skarpskytten - grönat Waterhouse och vice versa, Anthrox ansåg sig vara vannsinningt illvilligt tolkad av
Skarpskytten i runda 2. Utelämnat relevanta inlägg i bråk med Hägerstrand.
-
LegoIvar - fullständigt orimligt att annonsera lågflygning hela helgen pga wifi, kom igen nu - det går att ordna! Kanske dock finns andra anledningar att lågflyga som inte tas upp? (bara 14 bast trots allt). När det kommer till att nacka en ulv eller som by gå under så känns det fel att välja en inaktiv spelare som varken kan pressas eller frågas ut.
Gul
-
Andersson - tror naiv siare, men helt beroende av menyn. Fattar inte riktigt dealen med att han måste vara ulv ifall väktaren är i spel och andra liknande teorier som kastats ut? Om MU med två extra ulvar (0) har valt Nattmord alla rundor (4), extra nattmord (2) och förmågeblockerare (2) för att nerfa väktaren, så går det väl jämnt upp med naiv siare (2) och väktare (6)?
-
Hägerstrand - Har inte så mycket rödande på Hägerstrand. Kan givetvis bli lurad här.
-
Octagonal - Har inte så mycket rödande på Octa. Kan givetvis bli duperad även här.
-
Brynolf - har haft lite
märkliga resonemang kring MU-menyn som inte varit vattentäta. Förstår t ex inte detta uttalande från slutet av R4, det stämmer väl inte?
"
En fin grej är iaf att om vi hänger dig och du är bybo så VET vi att Andersson är ulv. Och tvärtom."