Några tankar om detta.Jag håller på att titta på det! Generellt tycker jag väl att byn släpper sina käpphästar lite för snabbt ibland. Att du som låg en röst bakom Sidd blir lite bortglömd i efterföljande runda. Slutet på den omröstningen blev ju dessutom styrt av att du satt och höll på en tidigt lagd röst på Sidd. Du är också frånvarande från slutspelet i den rundan. Från post #394 klockan 20.04 slutar du posta helt och hållet, och ligger bara på span.
Jag tycker ju fortfarande att jag har dig i en oärlighet, om inte en ren lögn. Du är superröd i mina ögon. Att som bybo grans kritiskt är en sak, det går ju inte att lägga ett helt referat av allt någon någonsin röstat på, men ambitionen som bybo är ju alltid sanningen.
För att Impetigo visade sig vara bybo. Om Impetigo hade varit ulv hade jag även förutsatt att Skarpskytten skulle vara det.@Octagonal @Basenanji @Andersson Ni röstade på Skarpskytten i slutet av R3. Varför har ni släppt honom?
@Brynolf @Hägerstrand Jag har er som gröna (ellersuperulvar), vad tänker ni om detta?Har någon en bättre plan? Något måste vi göra, låter vi dom snajpa sig till en vinnst så håller jag med om det vissa tyckt under spelets gång att vi kanske är sämsta byn nånsin. Framförallt när det är hyfsat enkelt att stoppa om vi organiserar oss lite.
Notera att @Basenanji inte har släppt mig. Jag är två på hans rödlista, mellan @LegoIvar och @HerrK . Stämmer det @Basenanji?@Skarpskytten , min kära gamla käpphäst! Jag lägger upp den här godingen igen eftersom den är så korkad.
I post 207 när jag "använder" ordet beröringsskräck, så är mitt exakta citat alltså
Detta skriver jag i en post om Impe, tre timmar efter att han skrivit
Detta vet @Skarpskytten. Han har sett Impes citat ovan, för han nämner det i uppräkningen av användningar av ordet ("post 164 impe"). Att han klipper bort "vem var det som sa" när han citerar mig och struntar i att ta med kontexten är ett aktivt val. Ett aktivt val att klippa bort kontext i syfte att driva ett narrativ. Sånt ligger bara i ulvarnas intresse att göra.
(Huruvida "beröringsskräck" är ett på något sätt ovanligt ord som man behöver en ulvchatt för att lära sig är en annan fråga. Jag håller inte med honom där heller, men det rödande är alltså inte att han tycker det utan att han aktivt försöker spinna en story)
@Waterhouse har redan besvarat att han tycker det här är ett svagt case.
@Octagonal @Basenanji @Andersson Ni röstade på Skarpskytten i slutet av R3. Varför har ni släppt honom?
Med tanke på att de har möjlighet att skifta tre röster plus en extraröst kan det bli svårt ja, de kan blåsa av en riktig bamsesnajp. Bra att enas kring en kandidat så långt det går. Ju mer vi enas, desto fler ulvar är det ju dock i drevet. Och desto större risk att vi är helt ute och cyklar.låter vi dom snajpa sig till en vinnst
Detta är också min ståndpunkt.Hur fan nu det ska gå till. Jag är iaf med på att hänga Andersson eller Ivar utan ytterligare övertalning.
Precis har samma farhåga men ser inte heller att vi har något direkt val som inte är sämreMed tanke på att de har möjlighet att skifta tre röster plus en extraröst kan det bli svårt ja, de kan blåsa av en riktig bamsesnajp. Bra att enas kring en kandidat så långt det går. Ju mer vi enas, desto fler ulvar är det ju dock i drevet. Och desto större risk att vi är helt ute och cyklar.
Spontant tycker jag att planen är bra.Det hade ju gått att typ sätta en deadline på 20:00 eller nåt och bestämma att alla efter det ska hoppa över till den spelaren med mest röster på sig.
*följande röster koncentreras. Saknar editfunktionföljande röstar koncentrerad
Syntetiska deadlines och annat har en tendens att inte funka pga meningsskiljaktigheter och jidder, men i det här fallet blir det nog i alla fall bättre ju fler vi hakar på. Så visst, jag kan gilla det.En sak jag saknar i tråden är tankar om hur vi ska stoppa ulvarna från att snajpa ut oss i slutet vilket vi får förutsätta att dom kommer försöka göra om det går.
Mitt förslag är att vi koordinerar oss och lägger tillräckligt många röster på en person för att undvika detta.
Om ulvarna är tre och vi sex kan det skapa stora problem för oss vid en jämn omröstning. Alltså får den inte bli jämn utan vi måste när deadline närmar sig välja en kandidat och gå all in där.
Det hade ju gått att typ sätta en deadline på 20:00 eller nåt och bestämma att alla efter det ska hoppa över till den spelaren med mest röster på sig.
Editera är väl dessutom olagligt vad jag vet. Slut på off topic*följande röster koncentreras. Saknar editfunktion
Bra med en röst men kom ihåg att bestämda deadlinen är 20:00. Alltså måste inte nödvändigtvis alla rösta på Andersson nu även fast jag tycker det är rimligt att rösta på denne.Jag hänger gärna på ett drev mot Andersson för att undvika snajping.
Röst: @Andersson.
Mycket möjligt att vissa underskattar min förmåga som Mäster Ulv. Något ulvgeni är jag inte men jag är kapabel till viss rationalitet.
Jag gillar den inte. Den funkar ju bara om vi är 100% säkra på om det är en ulv i nätet. Annars är det ju ett lätt sätt för ulvarna att manipulera fram ett läge att få till en automatutröstning av en bybo (med Octos upplägg flyttas i princip bara snajpnings-deadline till 19:59 från 20:59)Syntetiska deadlines och annat har en tendens att inte funka pga meningsskiljaktigheter och jidder, men i det här fallet blir det nog i alla fall bättre ju fler vi hakar på. Så visst, jag kan gilla det.
Någon som INTE gillar Octos plan?
Din röst på @Waterhousegör ingen glad. Kom med i dreven som lever!Varför mördades @Anthrox? Är ulvarna så äckligt självsäkra att de kostar på sig på att trolla oss?
Röst: @Waterhouse
Jag hinner inte skriva så mycket mer förrän ikväll, men återkommer med fler tankar och motivering.