Jag vet inte hur många nybörjare vi har med i spel (Hej och välkommen Halo77!) men eftersom många av oss har spelat flera spel tidigare (och för att visa sig transparent) kan det vara intressant att ta del av min analys av deltagarna.
.113
Helt enkelt bra och talangfull spelare med vettiga initiativ, klokt spel och vinnarskalle. Kan ibland bli lite pratig och osammanhängande.
Basenanji
Varvar rätt bra spel med galna upptåg, kaoziga manövrar och bara blandat dåligt spel. Jag är känd för att vilja att spelare outar tidigt, men har på senare tid börjat mogna och är numera mer återhållsam när det gäller outningar. Senaste spelet märkte jag att en lugnare och mer återhållsam spelstil gynnade byn. Jag ska försöka spela så här också.
Empiricus
Smart, kreativ och innehavare av superförmågan att skapa magnifika exceldokument med all tänkbar information om spelet (och lite till). Kan bli lite försiktig och passiv ibland.
Halo77
Ny för mig.
Jocke
Smart och rolig spelstil, även om jag har lite erfarenhet. Just det! Han vann med .113, den rackarn!
KK
Varulvsspelens KÖNG. Kan verka osammanhängande och virrig, men är helt fantastiskt intelligent och urbra på att analysera. För mig no. 1. KKs svagheter är hans eventuella brist på intresse/tid och hans personliga sätt att skriva (ni lär märka). Det kan skapa svårigheter för andra som inte har hans snabba och roliga hjärna. Som ulv är han betydligt mer mänsklig än som bybo och KK brukar vara betydligt mer försiktig också. En ulv-KK går tror jag att hitta genom att leta efter passivitet och inaktivitet.
LJSLarsson
LJS är också en okrönt kung. Spelar intelligent och besitter en god analysförmpga. Vi har varit ulvar i samma lag och då brann han verkligen för spelet. Som ulv bedömer jag att LJS kommer spela försiktigt och göra väl beräknade drag, snarare än vågade manövrar.
Lukas
Jag har egentligen liten erfarenhet av Lukas. Ett wild card, spelar egentligen klokt och eftertänksamt, men blir ibland vild och spontan. Svårare att bedöma än andra. Yvig.
Mukwa
En ytterligare okrönt kung, har en frejdig, karismatisk och kreariv spelstil – och intelligent. Min första reaktion är att se upp med Mukwa som nog är den som skulle kunna spela ulv bäst av oss.
RasmusL
Galet geni. Enormt kreativ, smart och beräknande spelstil. Kan dra till med helt vansinniga upptåg, är nog en riktig vinnarskalle och spelar mycket fantasirikt. Kanske är hans starka sidor också hans svaga?
Sodivra
Det här är väl Arvidos? Förmodligen varulvsspelens absolut bästa analysmakare, kan dock bli lite förtjust i sin analys och missa sådant som går utanör analysen. Annars en rättfram och energisk spelare.
Vicotnik
Det var länge sedan vi spelade, men Vicotniks spelstil är balanserad och med små åthävor. Vilar mot ratonella beslut. Vill gärna se logiskt på spelet.
xyas
Väldigt inaktiv spelare men som analyserar och resonerar klokt när han väl är med. Skriver inte mer än (han) trycker behövs, vilket ofta gör honom röd i andras ögon.
Vem är farligast som ulv?
Mukwa
LJS
RasmusL
Sodivra
KK
xyas
Jocke
.113
Empiricus
Vicotnik
Halo77 (vet egentligen för lite om Halo77)
Lukas
Basenanji (jag är faktiskt helt urdålig som ulv, har bara förlorat)