Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 1

Sodivra

Champion
?Ok, jag tror att xyas och Basenanji är ulvar.

Ja, det är jag, Arvidos, Basse Buster no 1.

Basse först:

Basse tillskriver tankar/känslor/motiv till både mig och .113 på ett sätt som jag inte tycker skapar klarhet, men snarare förvirring.

Exempel 1, understrykning min:

.113;n248374 said:
Jag är inte det minsta nervös, vet inte vart du tolkade in det.

Sen angående mitt superba ulvspel har jag bara varit det en gång här, då började ni rösta på mig dag ett och jag fick love att false-claima siare för att överleva. Det var dessutom ingen siare I spel vilket gjorde att ni var tvugna att lite tveksamt lita på mig.

Jag vet inte om hag skulle kalla det superbra även om vi Vann, det var ju mer ren tur
Basenanji;n248375 said:
Haha, jag tycker verkligen att du verkar nervös .113! :D Ja, såklart att vi SKA misstänka varandra, vad är problemet med det? Vill du helst att vi är passiva, snälla och försiktiga? Helst skulle vi inte ens rösta på nån kanske? ;)
Exempel 2, understrykning min:

Jag skriver

Sodivra;n248531 said:
Alltså, specialförmågor i all ära, men i slutändan är det ett numbers game, tänker jag. 2 vargar mot 11 bybor? Det är inte bra odds för ulvarna. 3 mot 10, det är mycket bättre. Och nattmord skulle jag aldrig välja bort. No way. Såvida det inte finns för oss okända regler. Typ att ulvarna kan tjäna in fler poäng under spelets gång, vilket skulle kunna göra det mer attraktivt att vänta med vissa förmågor, men nu är det ganska vild spekulation från mig här.
Dvs, bara en vild gissning, inte en analys jag försöker pusha. Och som Vico påpekar så kan det inte vara så här, eftersom vi kommer få avslöjat för oss vilka options som inte köpts, bra tänkt där Vico.

Basse svarar:

Basenanji;n248533 said:
3. Det är GRYMT KONSTIGT att gissa på att det finns ett annat spelupplägg än det som Vimes med mycket möda tidigare redogjort för. Lite i klass med min och Vicos miss. Fast värre. Är Sodivra snurrig eller bara distanserad?

Jag vill ju förstås läsa mer av Sodivra som har en analysförmåga som går utöver det mesta.
Han drar ganska stora växlar på en spekulation som jag själv spelar ner, när han själv gjort samma misstag?

Och sedan tillskriver han mig lite egenskaper (analysförmåga) i slutet av inlägget.

Detta ger mig intrycket att Basse försöker lite för hårt att klistra egenskaper på mig och .113, snarare än att metodiskt undersöka oss. Han verkar verkligen vilja att .113 ska vara nervös och att jag ska vara virrig men också skarp. Ulvigt.

Nu till xyas. Så här skriver Basse om xyas:

xyas
Väldigt inaktiv spelare men som analyserar och resonerar klokt när han väl är med. Skriver inte mer än (han) trycker behövs, vilket ofta gör honom röd i andras ögon.
På frågan om vad han skulle välja för ulvar om han var mästerulven:

@Rasmus: hm, kul fråga. Förmodligen några av KK, LJS, Sodivra och Mukwa. xyas känns också lockande med tanke på att han ofta ändå hamnar under radarn pga inaktivitet.
Basse har alltså två gånger snackat upp xyas + konstaterat att han är inaktiv. Och konstaterar detta i ytterligare 1-2 inlägg (?).

entre xyas:

Men för i he... Man går å lägger sig tidigt på kvällen, och hinner inte läsa under dagen pga jobb. Och så är det 7 jä**a sidor att läsa ikapp. Det har inte jag tid med. Så jag kanske skriver sånt som redan tagits upp får det va så. Ska försöka ha mindre att göra på jobb imorgon så jag hinner hänga med från och med nu i alla fall.
Alltså, ser inte det här repeterat ut? Ok att xyas har ett jobb som tar mycket tid, ok att han inte brukar skriva så mycket, men det första han gör är att skriva om hur inaktiv han är.

Återigen ser det ut som ulvar som försöker måla upp en story i byn. .113 är nervös. Sodivra är smart men virrig. xyas är inaktiv. Detta kan man sedan använda för att skapa förvirring eller drev mot mig och .113, göra xyas inaktivitet mindre misstänkt/säga "vad var det jag sa" ifall xyas visar sig vara ulv.

RÖST: BASENANJI

Sodivra

Champion
Då har vi, om jag inte räknade fel i mitt första inlägg:

Vicotnik (2) RasmusL, Halo77
RasmusL (2) Lukas, LJSLarsson
xyas (1) Jocke
Konrad Konvalj (1) Basenanji
Basenanji (2) Vicotnik, Sodivra

.113

Swashbuckler
Sodivra;n248557 said:
Då har vi, om jag inte räknade fel i mitt första inlägg:

xyas (1) Jocke
Basenanji (3) Vicotnik, Sodivra

Röst: Basse (quoten ändrad)

nuru basse, dags att bevisa dig

.113

Swashbuckler
xyas (1) Jocke
Basenanji (3) Vicotnik, Sodivra, .113

ändrade inte tillräckligt i quoten så här kommer ett nytt försök

RasmusL

Champion
Sodivra;n248534 said:
Hahaha :D

Jag har fått mer perspektiv på livet sen jag gifte mig och blev pappa. :)
Äsch då, ett par barn till så är du tillbaka på banan! ;)

Anyway, nästa grej jag tänker på - Mästerulven får välja ulvar! Wow, det här är verkligen något som går att analysera! Återigen, låt mig citera LJSLarsson:

Sodivra;n248534 said:
Nja, om jag vore mästerulven skulle jag inte välja de jag har historia med, jag skulle välja de skickligaste ulvarna, eller iallafall de ulvar jag tror jag samarbetar bäst med. Det är också en no-brainer för mig. Varulvsspel premierar inte casual kompisspel, det är vinnarattityden. Men jag har ju inte varit superaktiv och knytit relationer i en massa varulvsspel, så andra kanske tänker annorlunda och väljer sina kompisar?

Men jag ser snarare de här tre möjligheterna:
  1. Mästerulven väljer de skickligaste två (gissar jag, se mitt tidigare inlägg) spelarna. (Det tror jag är troligast)
  2. Mästerulven väljer INTE de skickligaste spelarna för att kunna spela på paranoja mot de skickliga spelarna. (Näst troligast)
  3. Mästerulven är inte en erfaren varulvsspelare här på wrnu, och vet inte vilka som är de skickligaste spelarna, men väljer efter bästa förmåga. (Minst troligast)
Jag hade nog valt... LJSLarsson, han minns jag är jäkligt vass. Sen minns jag inte så mycket mer om er. Empiricus har jag för mig var hjälpsam för byn med statistik och så när jag spelade sist. Konrad Konvalj säger Basse är grym. RasmusL minns jag inte om jag spelat med, men jag tycker han är jäkligt vass i det här partiet. Vico har mycket erfarenhet. Så okej, lite mer oklart vilken som hade varit ulv 2 för mig, men det hade nog blivit RasmusL eller KK.
Jag håller iofs med om det här!

Sodivra said:
Rasmus, jag gillar ditt case på Vic. Jag hoppar på!

RÖST: Vicotnik
Bra då drevar vi vidare! Ett par röster till så är saken bi...!

Nä, så var det ju egentligen inte. Jag scannade av brädet, plockade upp den mest troliga av de små missar och tells som möjligen skulle kunna vara rödande och sprang allt vad jag orkade för att bygga ett präktigt luftslott som kunde locka in ulvar på plats #2-4 i drevet samt frustrerade ulvar som kunde gå lös på mitt tunna case med storsläggan och kunskap om hur spelet egentligen ser ut! Jag hade egentligen velat dra på det här ett tag till men jag vågar inte, vis av tidigare misstag, vända så nära betongväggen (bara två dagar kvar ju!). Självklart kommer jag att flytta min röst, jag bara ljög (ja ja, "lyncha alla lögnare ni", det kommer inte hjälpa er när ni spelar med mig :) ) Så, det var min plan! Låt oss se vad som fastnade i nätet! Jag går lite på feeling av tidsbrist så försvara er gärna om ni blir orättvist påhoppade nu ;)

Lukas blev ju uppeldad till tusen, vad handlar det om egentligen!? Jag tycker att det är fett med scum att hugga så hårt som Lukas gör (storsläggan). Kan du utveckla en aning, vad var det som fick dig att gå igång så kraftfullt?

Ett par spelare undviker i princip helt att ens röra vid det här vilket känns jättekonstigt! Empiricus jag tittar på dig! Varför hängde du inte med i diskussionen _alls_? Vad tror ni andra? Beröringsskräck från Empis sida?

Halo77 och Sodivra, tsk tsk. Hoppar på mitt case som tvåa och trea med ett tamt "det låter ju bra!"-argument? Jag tror att en av er är röd och att en av Lukas och Basse är röd.

Slutligen blir jag ju bara av att argumentera för mitt luftslott så jävla investerad i det att jag har svårt att släppa misstanken mot Vico. Det _är_ ju fortfarande konstigt att han tappade bollen så galet med reglerna, det är det verkligen.

Basse, Jocke och LSJSJSL känns just nu grönast.

Röst: Halo77 Vad har du att säga till ditt försvar!?

RasmusL

Champion
ojrå, felcitat! Nytt försök:

Sodivra;n248534 said:
Hahaha :D

Jag har fått mer perspektiv på livet sen jag gifte mig och blev pappa. :)

Sodivra;n248534 said:
Anyway, nästa grej jag tänker på - Mästerulven får välja ulvar! Wow, det här är verkligen något som går att analysera! Återigen, låt mig citera LJSLarsson:

Nja, om jag vore mästerulven skulle jag inte välja de jag har historia med, jag skulle välja de skickligaste ulvarna, eller iallafall de ulvar jag tror jag samarbetar bäst med. Det är också en no-brainer för mig. Varulvsspel premierar inte casual kompisspel, det är vinnarattityden. Men jag har ju inte varit superaktiv och knytit relationer i en massa varulvsspel, så andra kanske tänker annorlunda och väljer sina kompisar?

Men jag ser snarare de här tre möjligheterna:
  1. Mästerulven väljer de skickligaste två (gissar jag, se mitt tidigare inlägg) spelarna. (Det tror jag är troligast)
  2. Mästerulven väljer INTE de skickligaste spelarna för att kunna spela på paranoja mot de skickliga spelarna. (Näst troligast)
  3. Mästerulven är inte en erfaren varulvsspelare här på wrnu, och vet inte vilka som är de skickligaste spelarna, men väljer efter bästa förmåga. (Minst troligast)
Jag hade nog valt... LJSLarsson, han minns jag är jäkligt vass. Sen minns jag inte så mycket mer om er. Empiricus har jag för mig var hjälpsam för byn med statistik och så när jag spelade sist. Konrad Konvalj säger Basse är grym. RasmusL minns jag inte om jag spelat med, men jag tycker han är jäkligt vass i det här partiet. Vico har mycket erfarenhet. Så okej, lite mer oklart vilken som hade varit ulv 2 för mig, men det hade nog blivit RasmusL eller KK.

Sodivra said:
Rasmus, jag gillar ditt case på Vic. Jag hoppar på!

RÖST: Vicotnik

Nä, så var det ju egentligen inte. Jag scannade av brädet, plockade upp den mest troliga av de små missar och tells som möjligen skulle kunna vara rödande och sprang allt vad jag orkade för att bygga ett präktigt luftslott som kunde locka in ulvar på plats #2-4 i drevet samt frustrerade ulvar som kunde gå lös på mitt tunna case med storsläggan och kunskap om hur spelet egentligen ser ut! Jag hade egentligen velat dra på det här ett tag till men jag vågar inte, vis av tidigare misstag, vända så nära betongväggen (bara två dagar kvar ju!). Självklart kommer jag att flytta min röst, jag bara ljög (ja ja, "lyncha alla lögnare ni", det kommer inte hjälpa er när ni spelar med mig :) ) Så, det var min plan! Låt oss se vad som fastnade i nätet! Jag går lite på feeling av tidsbrist så försvara er gärna om ni blir orättvist påhoppade nu ;)

Lukas blev ju uppeldad till tusen, vad handlar det om egentligen!? Jag tycker att det är fett med scum att hugga så hårt som Lukas gör (storsläggan). Kan du utveckla en aning, vad var det som fick dig att gå igång så kraftfullt?

Ett par spelare undviker i princip helt att ens röra vid det här vilket känns jättekonstigt! Empiricus jag tittar på dig! Varför hängde du inte med i diskussionen _alls_? Vad tror ni andra? Beröringsskräck från Empis sida?

Halo77 och Sodivra, tsk tsk. Hoppar på mitt case som tvåa och trea med ett tamt "det låter ju bra!"-argument? Jag tror att en av er är röd och att en av Lukas och Basse är röd.

Slutligen blir jag ju bara av att argumentera för mitt luftslott så jävla investerad i det att jag har svårt att släppa misstanken mot Vico. Det _är_ ju fortfarande konstigt att han tappade bollen så galet med reglerna, det är det verkligen.

RasmusL

Champion
Sodivra;n248556 said:
?Ok, jag tror att xyas och Basenanji är ulvar.

Ja, det är jag, Arvidos, Basse Buster no 1.

Basse först:

Basse tillskriver tankar/känslor/motiv till både mig och .113 på ett sätt som jag inte tycker skapar klarhet, men snarare förvirring.

Exempel 1, understrykning min:

Exempel 2, understrykning min:

Jag skriver

Dvs, bara en vild gissning, inte en analys jag försöker pusha. Och som Vico påpekar så kan det inte vara så här, eftersom vi kommer få avslöjat för oss vilka options som inte köpts, bra tänkt där Vico.

Basse svarar:

Han drar ganska stora växlar på en spekulation som jag själv spelar ner, när han själv gjort samma misstag?

Och sedan tillskriver han mig lite egenskaper (analysförmåga) i slutet av inlägget.

Detta ger mig intrycket att Basse försöker lite för hårt att klistra egenskaper på mig och .113, snarare än att metodiskt undersöka oss. Han verkar verkligen vilja att .113 ska vara nervös och att jag ska vara virrig men också skarp. Ulvigt.

Nu till xyas. Så här skriver Basse om xyas:

På frågan om vad han skulle välja för ulvar om han var mästerulven:

Basse har alltså två gånger snackat upp xyas + konstaterat att han är inaktiv. Och konstaterar detta i ytterligare 1-2 inlägg (?).

entre xyas:

Alltså, ser inte det här repeterat ut? Ok att xyas har ett jobb som tar mycket tid, ok att han inte brukar skriva så mycket, men det första han gör är att skriva om hur inaktiv han är.

Återigen ser det ut som ulvar som försöker måla upp en story i byn. .113 är nervös. Sodivra är smart men virrig. xyas är inaktiv. Detta kan man sedan använda för att skapa förvirring eller drev mot mig och .113, göra xyas inaktivitet mindre misstänkt/säga "vad var det jag sa" ifall xyas visar sig vara ulv.

RÖST: BASENANJI

Whoa, coolt! Jag måste sova på det här men det var ju ett rätt starkt case!

Varför röstade du på Vico först? Mejkar inte alls sense, vad hände i tankeprocessen?

Sodivra

Champion
RasmusL;n248562 said:
Whoa, coolt! Jag måste sova på det här men det var ju ett rätt starkt case!

Varför röstade du på Vico först? Mejkar inte alls sense, vad hände i tankeprocessen?

När jag skrev mina första inlägg så var caset mot Basse inte så starkt, och man kunde egentligen förklara det med Bassefenomenet. (Basse är lite för paranoid och blir misstänkt med en gång) Men precis som i ett tidigare spel där han var ulv reagerar Basse på mina inlägg. För han vet att jag är Basse Buster no 1!

Vico-caset var inte superstarkt, men det var något. Då kan man elda på lite till och se vad som händer. Det hjälper ju inte byn ifall jag inte använder mina röster heller. Fan, du borde vara glad att jag var med och byggde upp ditt "luftslott"! ;)

RasmusL

Champion
Sodivra;n248564 said:
När jag skrev mina första inlägg så var caset mot Basse inte så starkt, och man kunde egentligen förklara det med Bassefenomenet. (Basse är lite för paranoid och blir misstänkt med en gång) Men precis som i ett tidigare spel där han var ulv reagerar Basse på mina inlägg. För han vet att jag är Basse Buster no 1!

Vico-caset var inte superstarkt, men det var något. Då kan man elda på lite till och se vad som händer. Det hjälper ju inte byn ifall jag inte använder mina röster heller. Fan, du borde vara glad att jag var med och byggde upp ditt "luftslott"! ;)

Haha, jaaa, jag blev sugen att låta det puttra en dag till nu när du hoppade på men det hade blivit risk för en massa kaos så nära inpå röstning :p
Jag ska sova nu men kollar närmre imorgon!

.113

Swashbuckler
RasmusL;n248560 said:

hur går det ihop att en av lukas och basse är röd

och att basse jocke och lsj är grönast?

.113

Swashbuckler
RasmusL;n248563 said:
Äh, kommieeeeeen, var är ditt case .113!?

mitt case är ganska tunt just nu men jag är med på att pressa basse tills han skiter ner sig lite. han har lite konstiga ideer och framför allt som jag sa tidigare så känns det skumt att han kör på något t.ex. ett "case" mot mig för att sedan så fort någon säger något nästan backa direkt sen hoppa på något annat och bli nerskjuten igen men backar direkt.

som att han vill få till ett drev mot någon, vem som helst, för att hoppas att byn hoppar på det och sedan sitta tillbaka och njuta, men när det inte går så backar han för han vågar inte driva ett fejkcase.

men vi får väl se ;)

nu ska jag sova

Halo77

Veteran
RasmusL;n248560 said:

Haha jag misstänkte att det kunde vara nåt i den stilen men till mitt försvar så tycker jag fortfarande att ditt luftslott faktiskt är mer än bara luft. Kanske är det så att Vicotnic faktiskt försa sig och är en ulv... men det kan också vara så att du RasmusL har använt denna plot i syfte att slösa bybornas värdefulla tid?

Jag tyckte också att Lukas betedde sig väldigt märkligt för att vara en ovetande bybo. Ska bli intressant att få höra svar från honom.

LJSLarsson

Hero
Okej, nu har det hänt en del. Låt oss ta en sak i taget.

Låt oss börja med Basse.

Fram tills nu har jag haft det som möjligt att ditt bruna beteende berott på att du varit vanliga kaos-Basse, men ditt senaste spel har fört över dig till ulv-Basse istället.

Du är på mig för att jag misstänker flera spelare, men vänder på en gång jag ger svar med en lam ursäkt om att du missat att jag blivit direkt tillfrågad? Det var alltså inte för att du egentligen tycker att det är bra att misstänka spelare i alla fall? Du skriver ju så till 113:

Basenanji;n248375 said:
Ja, såklart att vi SKA misstänka varandra, vad är problemet med det? Vill du helst att vi är passiva, snälla och försiktiga? Helst skulle vi inte ens rösta på nån kanske? ;)
Nu vill jag veta Basse - hur bör man spela? Bör man misstänka folk eller inte? Kan jag få ett slutgiltigt svar från dig?

En sak du skriver senare - som jag kan hålla med om - är att slipade spelare som jag, KK och Mukwa bör hållas under extra uppsikt eftersom vi har stor chans att bli rekryterade. Detta är sant - det är stora chanser att någon av oss är ulv på grund av våra track records - men du knasar ändå till det i ett annat tillägg:

Basenanji;n248553 said:
Min poäng (inte bara i det här fallet utan också generellt) är att om vi har med slipade ulvar som LJS, Sodivra eller en KK är att de förstås vet om hur de ska bete sig. Vi kan liksom inte fånga den typen av ulvar genom att leta nybörjar-tells á la Vicotniks miss.
Vi skall alltså ignorera misstag? Typ sådana som du begår konstant? Till och med Vicotnik själv har erkänt att Rasmus gjorde rätt som var på honom för hans begynnande misstag (dock med många resevartioner för konstigt spel från Rasmus sida).

Du har rätt att slipade ulvar gör mindre misstag, men det vi måste göra är att titta på de duktiga spelarna och se vem som gör mest fel istället för att jaga någon för att han är kalkylerande och kall (vilket i min ordbok är en synonym för grön). Jag och Vicotnik är duktiga båda två, men han har gjort dabbat sig och är därför mer sannolik som ulv.

I din ulv-värld är det visst rödande att spela grönt, heta Larsson eller ens att citera Larsson.

LJSLarsson

Hero
Xyas;n248541 said:
Men för i he... Man går å lägger sig tidigt på kvällen, och hinner inte läsa under dagen pga jobb. Och så är det 7 jä**a sidor att läsa ikapp. Det har inte jag tid med. Så jag kanske skriver sånt som redan tagits upp får det va så. Ska försöka ha mindre att göra på jobb imorgon så jag hinner hänga med från och med nu i alla fall.
Detta är ju bara ett spel som vi spelar för nöjes skull, och har man inte tid att läsa allt så har man inte det (och spelet skall självklart inte gå ut över familj, jobb eller dylikt). Men det sätter verkligen byn i en olycklig sits med en spelare som inte är med på banan.

Du är säker på att du inte hinner ifatt idag? För hur hade du annars tänkt bygga case och bidra till byn? Att röda och gröna folk till höger och vänster utan att ha läst är tyvärr ulvigt.

Nu är ju detta i och för sig oerhört typiskt xyas-spel, men inaktiv bybo är tyvärr ett sådant hot mot byn (eftersom det kan vara en ulv med is i magen gömd bakom den) att man måste rösta ut den förr eller senare. Om du är bybo ber jag dig att försöka så att vi inte slösar bort en lynchning på dig.

LJSLarsson

Hero
RasmusL:

Jag har varit på dig en stor del av spelet för att jag tyckte att ditt beteende mot Vicotnik var underligt (trots att det var rätt i sak att han gjort ett misstag). När jag ställde dig mot väggen svarade du inte på mina anklagelser utan pekade på Vicotnik igen:

RasmusL;n248514 said:
Alltså, Vico missade en infotext som stod inte en, inte två utan _TRE_ gånger. Det är sick nivå på den slapphänte läsningen.
Och nu kommer du och säger att allt bara var på lur?

Sådana typer av fällor kan mycket väl fungera i teorin (om du verkligen skulle vara bybo, vill säga), men problemet med den typen av strategier är att det gör det mycket svårare för byn att veta var den har dig och gör dig svåranalyserad.

Jag tyckte att både du och Vicotnik verkade misstänksamma - särskilt i er relation till varandra - och när något sådant här kommer upp är det första jag tänker på: ingen rök utan eld.

Fast det som är spiken i kistan för dig, i mina ögon, är det som 113 snappade upp:

RasmusL;n248560 said:

(Mina markeringar)

Så den i strålkastarljuset misstänkta Basse - kanske en stackas ulvkompis - är både röd och grön?

Att båda äta lögnkakan och ha den kvar är ulvigt, och jag är allt mer säker på att du är ulv. Jag behåller min röst på dig tills vidare.

LJSLarsson

Hero
Glömde markeringarna i mitt förra inlägg. :-/

RasmusL;n248560 said:

RasmusL

Champion
LJSLarsson;n248577 said:
RasmusL:

Jag har varit på dig en stor del av spelet för att jag tyckte att ditt beteende mot Vicotnik var underligt (trots att det var rätt i sak att han gjort ett misstag). När jag ställde dig mot väggen svarade du inte på mina anklagelser utan pekade på Vicotnik igen:

Och nu kommer du och säger att allt bara var på lur?

Sådana typer av fällor kan mycket väl fungera i teorin (om du verkligen skulle vara bybo, vill säga), men problemet med den typen av strategier är att det gör det mycket svårare för byn att veta var den har dig och gör dig svåranalyserad.
Det må så vara men det är så jag spelar :)

LJSLarsson;n248577 said:
Jag tyckte att både du och Vicotnik verkade misstänksamma - särskilt i er relation till varandra - och när något sådant här kommer upp är det första jag tänker på: ingen rök utan eld.

Fast det som är spiken i kistan för dig, i mina ögon, är det som 113 snappade upp:

(Mina markeringar)

Så den i strålkastarljuset misstänkta Basse - kanske en stackas ulvkompis - är både röd och grön?

Att båda äta lögnkakan och ha den kvar är ulvigt, och jag är allt mer säker på att du är ulv. Jag behåller min röst på dig tills vidare.

Japp, jag kan se en grön Basse. Och det gör IMO Lukas rödare. Jag tycker att de konstiga ställningstagandena åt olika håll är märkliga, en av dem är lätt röd. Ett "X eller Y" och "X mer sannolik än Y" är inte oförenliga sörrö :)

Jag kan säkert försvara mig lite senare om du lägger fram något vettigt resonemang men just nu är jag mer intresserad av att vittja mitt nät!

Basenanji

Postd20modernist
Okej, idag ska jag ta det lite lugnare. Jag ska svara på kritiken från Vicotnik, LJS och .113. Jag börjar med LJS.

LJs, när du citerar mig så citerar du slarvigt. Du får se citaten i ett sammanhang.

Du är på mig för att jag misstänker flera spelare, men vänder på en gång jag ger svar med en lam ursäkt om att du missat att jag blivit direkt tillfrågad?

Jag har fortfarande dig på min lista över tänkbara ulvar, har haft sedan start och kommer ha ett tag till förmodligen. Där är jag konsekvent. Men faktum är att du svarade på en fråga från en annan spelare, vilket kan motivera till att du nämner Vico och mig trots att du röstar på RasmusL. Så här ser citatet ut:
Ursprungligen skrivet av RasmusLVisa inlägg
LJS och .113: Vad tror ni om Basse och Vico? Båda ulvar, den ena eller ingen?
Och i det sammanhanget är det ju inte konstigt att du har tankar kring mig och Vico. My bad.
Men framförallt: det var ingen “lam ursäkt”. Det var en berättigad ursäkt.

Sedan skriver du så här – och lyckas citera mig rätt dåligt igen:

Ursprungligen skrivet av BasenanjiVisa inlägg

Ja, såklart att vi SKA misstänka varandra, vad är problemet med det? Vill du helst att vi är passiva, snälla och försiktiga? Helst skulle vi inte ens rösta på nån kanske? ;)

Nu vill jag veta Basse - hur bör man spela? Bör man misstänka folk eller inte? Kan jag få ett slutgiltigt svar från dig?
Till att börja med så kan du knappast anklaga mig för att argumentera för ett slappt, tillbakalutat spel där vi låter bli att misstnka varandra, eller hur? Jag är ju FRANTIC i det här spelet hittills. Jag misstänker folk så det stänker om det! Mitt slutgiltiga svar är så övertydligt att det är löjligt: ja såklart vi ska misstänka folk!

Det intressanta med ditt citat är att du väljer att få det till att jag svajar. Som om jag bytte inställning till “att vara misstänksam” stup i kvarten?!

Här är du bra dock:
En sak du skriver senare - som jag kan hålla med om - är att slipade spelare som jag, KK och Mukwa bör hållas under extra uppsikt eftersom vi har stor chans att bli rekryterade. Detta är sant - det är stora chanser att någon av oss är ulv på grund av våra track records - men du knasar ändå till det i ett annat tillägg:
Men varför kopplar du det här till mina tankar kring misstag och vem som begår vilka misstag? Är det jobbigt att behöva inse att du och några andra är mer självklara att leta ulvar bland?

Du har rätt att slipade ulvar gör mindre misstag, men det vi måste göra är att titta på de duktiga spelarna och se vem som gör mest fel istället för att jaga någon för att han är kalkylerande och kall (vilket i min ordbok är en synonym för grön). Jag och Vicotnik är duktiga båda två, men han har gjort dabbat sig och är därför mer sannolik som ulv.
Varför måste vi göra just så? Varför skulle det inte kunna vara minst lika riktigt att titta på de skickliga spelarna, att syna inaktivitet och att hålla utkik efter “poster med beröringsskräck”? Varför är det så intressant med de små enkla misstagen?

Jag är skeptisk. Efter massvis med varulvsspel så håller jag med om principen Occams rakkniv. Jag har aldrig varit med om någon superfantastisk konspiration, en master ace-ulvplan som slår alla med häpnad. Oftast är det skraja ulvar som försöker ligga lågt, blanda sig med byns göranden så lite som möjligt och försöka hålla skenet uppe så gott det går. Enligt Occams rakkniv i det här spelet lär ulvlaget bestå av skickliga spelare som kommer göra så. (Och då kan vi förstås applicera den där kniven på resonemanget om Vicotnik och dig, men kom igen, hans felläsning känns ju så långsökt att den blir som en såphal sten omöjlig att klyva med kniv)

Nå. Efter denna lavett så vill jag inte retirera, men jag måste ju förstås som korkad bybo inse att jag kan ha fel. Det kan vara så att jag läser dig fel LJS och att jag jagar väderkvarnar. Om vi säger så här: om du tittar på Empiricus, Sodivra och .113 i stället för att leta efter de enkla misstagen – vad ser du då?

Lukas

Mannen i Gult
Alltså Rasmus spelade alltså dåligt med flit för se vilka som nappade på det, och för att jag pååekade hur dåligt han spelade så är jag misstänkt?
Alltså vafan jag tror ni fokuserar på fel grej här. Rasmus spelar dåligt med flit. Han bygger att luftslott, slösar vår tid i det att vi fokuserar på det bara för att sedan säga " titta på vilka som nappade på det här spåret" det är inte vettigt spel, det ger oss inget. Det finns inget som säger att ulvarna skulle bli mer provocerade av dåligtspel än bybor. snarare tycker jag tvärt om, det är byborna som förlorar på det och kommer därför vara de som hugger emot sådant muppande.

JAg tror Rasmus här gör just vad han anklagde VIC för att göra, jag tror att rasmus spelar så här för att det är verkligen inte så man förväntar sig att en ulv ska spela. JAg tror att Rasmus förösker gömma sig i att han drar till sig uppmärksamhet.
Nä du Rasmus, jag misstänker dig fortfarande.