?Ok, jag tror att xyas och Basenanji är ulvar.
Ja, det är jag, Arvidos, Basse Buster no 1.
Basse först:
Basse tillskriver tankar/känslor/motiv till både mig och .113 på ett sätt som jag inte tycker skapar klarhet, men snarare förvirring.
Exempel 1, understrykning min:
Jag skriver
Basse svarar:
Och sedan tillskriver han mig lite egenskaper (analysförmåga) i slutet av inlägget.
Detta ger mig intrycket att Basse försöker lite för hårt att klistra egenskaper på mig och .113, snarare än att metodiskt undersöka oss. Han verkar verkligen vilja att .113 ska vara nervös och att jag ska vara virrig men också skarp. Ulvigt.
Nu till xyas. Så här skriver Basse om xyas:
entre xyas:
Återigen ser det ut som ulvar som försöker måla upp en story i byn. .113 är nervös. Sodivra är smart men virrig. xyas är inaktiv. Detta kan man sedan använda för att skapa förvirring eller drev mot mig och .113, göra xyas inaktivitet mindre misstänkt/säga "vad var det jag sa" ifall xyas visar sig vara ulv.
RÖST: BASENANJI
Ja, det är jag, Arvidos, Basse Buster no 1.
Basse först:
Basse tillskriver tankar/känslor/motiv till både mig och .113 på ett sätt som jag inte tycker skapar klarhet, men snarare förvirring.
Exempel 1, understrykning min:
.113;n248374 said:Jag är inte det minsta nervös, vet inte vart du tolkade in det.
Sen angående mitt superba ulvspel har jag bara varit det en gång här, då började ni rösta på mig dag ett och jag fick love att false-claima siare för att överleva. Det var dessutom ingen siare I spel vilket gjorde att ni var tvugna att lite tveksamt lita på mig.
Jag vet inte om hag skulle kalla det superbra även om vi Vann, det var ju mer ren tur
Exempel 2, understrykning min:Basenanji;n248375 said:Haha, jag tycker verkligen att du verkar nervös .113! Ja, såklart att vi SKA misstänka varandra, vad är problemet med det? Vill du helst att vi är passiva, snälla och försiktiga? Helst skulle vi inte ens rösta på nån kanske?
Jag skriver
Dvs, bara en vild gissning, inte en analys jag försöker pusha. Och som Vico påpekar så kan det inte vara så här, eftersom vi kommer få avslöjat för oss vilka options som inte köpts, bra tänkt där Vico.Sodivra;n248531 said:Alltså, specialförmågor i all ära, men i slutändan är det ett numbers game, tänker jag. 2 vargar mot 11 bybor? Det är inte bra odds för ulvarna. 3 mot 10, det är mycket bättre. Och nattmord skulle jag aldrig välja bort. No way. Såvida det inte finns för oss okända regler. Typ att ulvarna kan tjäna in fler poäng under spelets gång, vilket skulle kunna göra det mer attraktivt att vänta med vissa förmågor, men nu är det ganska vild spekulation från mig här.
Basse svarar:
Han drar ganska stora växlar på en spekulation som jag själv spelar ner, när han själv gjort samma misstag?Basenanji;n248533 said:3. Det är GRYMT KONSTIGT att gissa på att det finns ett annat spelupplägg än det som Vimes med mycket möda tidigare redogjort för. Lite i klass med min och Vicos miss. Fast värre. Är Sodivra snurrig eller bara distanserad?
Jag vill ju förstås läsa mer av Sodivra som har en analysförmåga som går utöver det mesta.
Och sedan tillskriver han mig lite egenskaper (analysförmåga) i slutet av inlägget.
Detta ger mig intrycket att Basse försöker lite för hårt att klistra egenskaper på mig och .113, snarare än att metodiskt undersöka oss. Han verkar verkligen vilja att .113 ska vara nervös och att jag ska vara virrig men också skarp. Ulvigt.
Nu till xyas. Så här skriver Basse om xyas:
På frågan om vad han skulle välja för ulvar om han var mästerulven:xyas
Väldigt inaktiv spelare men som analyserar och resonerar klokt när han väl är med. Skriver inte mer än (han) trycker behövs, vilket ofta gör honom röd i andras ögon.
Basse har alltså två gånger snackat upp xyas + konstaterat att han är inaktiv. Och konstaterar detta i ytterligare 1-2 inlägg (?).@Rasmus: hm, kul fråga. Förmodligen några av KK, LJS, Sodivra och Mukwa. xyas känns också lockande med tanke på att han ofta ändå hamnar under radarn pga inaktivitet.
entre xyas:
Alltså, ser inte det här repeterat ut? Ok att xyas har ett jobb som tar mycket tid, ok att han inte brukar skriva så mycket, men det första han gör är att skriva om hur inaktiv han är.Men för i he... Man går å lägger sig tidigt på kvällen, och hinner inte läsa under dagen pga jobb. Och så är det 7 jä**a sidor att läsa ikapp. Det har inte jag tid med. Så jag kanske skriver sånt som redan tagits upp får det va så. Ska försöka ha mindre att göra på jobb imorgon så jag hinner hänga med från och med nu i alla fall.
Återigen ser det ut som ulvar som försöker måla upp en story i byn. .113 är nervös. Sodivra är smart men virrig. xyas är inaktiv. Detta kan man sedan använda för att skapa förvirring eller drev mot mig och .113, göra xyas inaktivitet mindre misstänkt/säga "vad var det jag sa" ifall xyas visar sig vara ulv.
RÖST: BASENANJI