Jag vill att vi kollar på Rasmus, Halo77 och honugsfällan en stund till.
Rasmus är på Lukas flera gånger för att han inte gillade fällan, och när han skall motivera varför är det väldigt svävade:
Det är helt ok att du misstänker mig men det är mer _hur_ du gjorde det än _att_ du gjorde det som gör mig alldeles till mig i trasorna. Du högg så jäkla hårt och vare sig det är en grönande eller rödande grej så är den tydlig! Jag har inte hunnit kika närmare ännu, back for blood ikväll! < 3
Så den så kallade fällan lockade inte med sig någon ulv i drevet, utan någon som motsatte sig drevet på "fel" sätt? Väldigt svagt case.
Vad är det egentligen som skiljer mitt beteende från Lukas? Vad gjorde jag som var rätt? Trots att jag var på fällan på samma sätt som Lukas är jag ändå grön i Rasmsus ögon:
[Quote)Basse, Jocke och LSJSJSL känns just nu grönast.[/quote]
Vad är den största skillnaden på Lukas och mig? Jag har goda chanser att åka ut den här eller kommande rundor. Lukas sitter fortfarande lugnt i båten. En röd Rasmus behöver inte jaga mig - det får byn göra istället.
Och vad ser vi när vi tittar på Halo77?
Efter att Rasmus ifrågasatt honom med en röst ger han detta svaret:
Halo77;n248573 said:
Haha jag misstänkte att det kunde vara nåt i den stilen men till mitt försvar så tycker jag fortfarande att ditt luftslott faktiskt är mer än bara luft. Kanske är det så att Vicotnic faktiskt försa sig och är en ulv... men det kan också vara så att du RasmusL har använt denna plot i syfte att slösa bybornas värdefulla tid?
Jag tyckte också att Lukas betedde sig väldigt märkligt för att vara en ovetande bybo. Ska bli intressant att få höra svar från honom.
Detta är inget vidare svar i mina ögon. Halo misstänkte att luftslottet var mer än luft och insåg att det var en fälla... samtidigt som det kanske var en plot från Rasmus att slösa byns tid... samtidigt som att Vicotnik kanske var ulv i alla fall?
Här krävs rakare svar som går att ställa sig bakom, men det ber inte Rasmus om. Istället släpper han det och får medhåll på att det är Lukas som betett sig dåligt.
Efter det röstar Halo77 på Mukwa för att få igång honom (inget konstigt med det), men vad händer sen? Vicotnik lägger en röst på Rasmus, och det är inte lika säkert att det är jag som åker. Vad är det första Halo gör efter det?
Halo77;n248703 said:
Tycker inte alls att Rasmus nödvändigtvis spelar ulvigt. Han hade en ide om hur han skulle locka fram vargar och körde stenhårt på den.
Däremot att Lukas genast försvarar Vicotnik och tycker det är väldigt hemskt att låsa röster, vara envis osv. Vad är det så hemskt att låsa rösten? Vi är ju många fler än Rasmus som kan rösta.
Med nuvarande röställning så lägger jag hellre min röst på dig LSJ än Rasmus. Tycker inte ditt case med Rasmus&Vicotnic håller och jag tittar också på vilka som röstat och väljer att rösta med dem jag för närvarande litar mest på.
RÖST: LSJLarsson
När det ser ut att Rasmus åker ut lägger han röst på mig för att behålla dödläget. Tänk va skönt det skulle vara om xyas, mukwa eller kk kom och la en sista avgörande röst på mig och sedan fick massa skit för det? Då kunde Rasmus och Halo försöka få den personen hängd i nästa runda.
Så för att svara på Mukwas fråga:
Min första misstänka är Rasmus, min andra misstänka är numera hans potentiella ulvkumpan Halo77.
För att sammanfatta mina tankar om fällan och Halo:
* Rasmus lägger en fälla för att locka ulvar.
* Halo och Sodivra kommer för att smaka. Rasmus skiter i Sodivra och gör inte mer än att lägga en lam röst på Halo.
* Halo ger ett vagt svar som inte svarar på något och Rasmus bryr sig inte.
* Rasmus är på Lukas för att han inte gillade fällan, men grönar mig trots att jag också ogillade fällan. Skillanden på oss två är jag kan åka ut när som helst.
* Halo lägger röst på mig efter att Vicotnik lägger en röst på Rasmus för att fortsätta ha dödläge.