Motivering då? Tja, nu är det svårt att leta i R1, men vi kan väl börja med att Sidd var en av dem som röstade ut en bybo.
Röstningen R1
Impetigo (7) Fjodorsenuba, Xyas, RasmusL, Sidd, Martin3, Basenanji, LJSLarsson
LJSLarsson (5) Konrad Konvalj, Korpa, Impetigo, Empiricus, Genesis
Andra indicier på Sidd:
Vill massouta tidigt
Sidd said:
Genesis: jag tycker att vi ska outa ALLT direkt Nu så snabbt som möjligt i R1
, något som bemöts av Empi och Genesis.
Slentrianröstar/misstänker på mig genomgående i R1. Vi har ju spelat mycket ulvlag tillsammans och senast rekryterade Sidd mig till ulvlaget. Nu är dock ulvarna förmodligen slumpade så ulv-Sidd har väl andra kompisar, tänker jag.
#39 är ganska intressant, här börjar Impetigo, Empi och Sidd braka ihop.
Sidd said:
Empi och Impetigo: tror ni på allvar att jag som ulv skulle våga gå ut så hårt med att jag vill få igång snacket om roller osv? Om det vore Vimes eller Basse kanske…de skulle nog våga sticka ut hakan som ulvar på det sättet…har ni inget vettigare att rösta på så tror jag nog vi har en ulv här nånstans…
Sedan kommer det jag (och andra) tycker är mest rödande:
Sidd said:
En grej jag inte snappade upp först när jag läste Vimes startinlägg var det här med roller som varje spelare får som inte är i spel.
Efter att kollat mitt PM igen så läser jag ju tydligt vilken roll som Mäster ulv inte valt: kan det i alla fall vara nåt att börja med att auta så vi i alla fall får veta vad som inte är i spel och ja om nån ljuger så kommer det förhoppningsvis fram med tiden…
Vad tror ni?
Det som inte alls lirar är att Sidd tidigt (07.53) vill att alla massoutar, men inte förrän vid 14-tiden inser att han läst sitt PM fel?! Därefter är också Sidd lite svängig i frågan:
Sidd said:
Jag har dock varit med så få ggr så jag har aldrig sett vad som händer vid massoutnig: om det är bra eller bara hjälper ulvarna kan jag inte överblicka…
…vissa ggr tycker jag mig kunna se nån väg i flufftemat och ställningstaganden men i ett sånt här upplägg där MU får start-styra spelet verkar det riktigt jobbigt för byn utan mer info om varandra…
Vore jag ulv skulle jag väl rent initialt tycka det vore jobbigt om det kommer upp för mkt som reds ut för byn.
Vad hände senast det blev all-massoutning?
Det här framstår som lite för inkonsekvent spelat av en bybo-Sidd.
@Sidd hur ser du på valet av Genesis som alternativ för ulvarna? Hur ser du på Fjodorsenuba, Martin3 och LJSLarsson? Vad ska vi dra för slutsatser av att vi massoutade och tycker du så här i efterhand att det gav något?