Sidd
”Bybo”
Bra tips Basse.@fjodorsenuba
Jag tycker att det som är rödande med ditt spel är sådant här:
Här får jag en känsla av att du vill garantera dig från misstankar. Det behöver inte betyda att du är ulv, men det är i mina ögon ulvigt att agera så defensivt. Jag läser dig (kanske felaktigt) som at du skriver: "Jamen, nu har jag ju gjort allt jag kan, vad mer kan ni begära?!" och Genesis önskan var nog att du skulle skriva mer, rent generellt.
Dvs det är ulvigt att lågflyga och vara passiv. För att lättare kunna bedöma dig vill genesis att du ska delta mer i spelet.
Det är första gången vi spelar och jag vill inte vara onödigt hård och otrevlig mot en ny bekantskap, så jag hoppas att du ser mitt inlägg här som mitt sätt at hjälpa dig att förstå hur jag tänker.
Basses tips till paranoida bybor
Hörni, jag vet att det kan kännas jobbigt när man får blickar på sig och måste förklara än det ena och än det andra, men kom ihåg att bybor vinner med bybolaget. Att jag som bybo röstas ut gör inte så mycket om byborna vinner! Laget före jaget, är min devis i det här spelet! Tona ned egot!
Tvärtom kan det vara ganska bra att uppmuntra till ett aktivt deltagande bland annat genom krångliga frågor och uppnosiga misstankar: ulvar kommer garanterat att akta sig för sådant och blir då lättare att identifiera!
Så nästa gång någon skriver att du är "rödish-gulish", och du känner dig attackerad, räkna till tio - andas - och fundera lite på vad personen använder för argument. Vad är kärnan i själva anklagelsen? Ulvar kommer oftare ha ganska grunda anklagelser, är min erfarenhet.
Jag måste jobba på det där med att andas å räkna till 10 osv
Jag är aktiv i allafall och försöker det får du ge mig…