God Morgon
Eftersom att jag anser att bybor bör delta och jaga även fast det är riktig uppförsbacke (tom mest då som Nobels Fredspristagare i år utrycker sig) och inte ge upp för lyckliga ulvar och stackars övriga förvirrade bybor),
så försöker jag vidare…
Hur ser Sidd på gänget nu då fritt tänkt:
(- Sidd: tydligen uselt bybospel denna gång så därför förlåt byn och grattis ulvarna)
Först de två grönade byborna som tyvärr lämnat oss
- Genesis: desto längre R1 gick så grönade jag denne iom bra driv, försök och gräv (OBS jag tror jag skrev nåt sånt men vi visste ju förstås inte förens efter rundan) Detta var nog anledningen för att ulvarna belönade denne med nattmord.
- Impetigo: Samma spelstil som när denne fått drev på sig som bybo och DTF så svårläst (tror jag de flesta kan hålla med om), där var vi ju förstås många som hamnade fel, så förlåt Impetigo, mina argument har jag redogjort (typ Väktar-missförstånd och att du från första början felaktigt jagar efter mig, men igentligen var jag inte så intresserad av att rösta på dig utan tyckte jag ställdes inför ett val att inte ligga själv på Basse…)
Därefter de två jag helt klart grönat:
- Xyas: Kungen av R1, gjorde att denna Varulvsmatch blev nåt nytt för mig (tyvär dras jag ner i MOhäxsjakt) hoppas ditt MO-move leder till byaseger för i så fall kommer jag ta åt mig äran av att iaf hjälpt kungen!
- Empi: Försöker bra i R1 (vilket hjälper mig) vilket för mig grönar bra och efter outnigen som Siare som inte motclaimades så valde jag att helgröna (har ju framkommit av de som luskat vettigare i poängräkning av roller att vi tydligen kan utesluta falsk/naiv) Behöver dock mer visa vägen i R2.
Grönisch på hur jag mer tycker de agerat:
- Fjodorsenuba: Välkommen, hoppas du inte avskräcks av ngr ilskna stil (förlåt), förstås svårläst iom lite aktivitet men Fjodor vågar sticka ut hakan vilket jag inte tror en nytillkommen ulv skulle agerat…(ger ok svar på frågor). Verkar ha nån egen jakt på Martin: Har ju förståligt (pga IRL-relationen) en egen liten sluggning med Martin vilket för mig grönar Fjodor…
- RasmusL: aktiv och försöker redigt (bla hjälper mig bra), väntade dock ut andra längre i tex outningen har jag nåt minne av…
- Korpa: inställningen mot mig är ju jobbig så jag nästan hoppas på ulv här så det inte är nåt personligt. Annars väldigt lite annat egentligen som pingar rött men
Rödlistan som blir kvar då:
- Basse: jag har ju specifikt punktat upp massor av tvek ovanligt för Basse tycker jag (sen så har vi ju det här med att ”är han ulv för typ 5 gången i rad…nja). Basse är mkt skicklig på det här att göra rätt moves så väldigt läskig denna gång. Känns som lågflygare som rör på sig vid behov…
- KK: i mitt tänk en av de som genom att lägga fram Purgatorisk Outning nog fick gänget att gå all in MO (förutom Xyas då förstås), annars väldigt lågflygande, är ju helt ofarlig för ulvarna
- Martin: slingrar sig och verkar vänta ut övriga…väldigt försiktig rädd ulvbeteende, låssas som att Fjodor inte finns i det längsta…
- Larsson: spelar egentligen sitt vanliga spel som kan vara by/ulv, otroligt svårläst när det är så lite att gå på…Dock har Empis ända post i R2 gett mig tydlig vägledning hittills…
Snälla ni andra: Hjälp till och skärskåda dessa 4: Larsson, Basse, KK, Martin.
Vidare väntar vi förstås in Empis vägledning som Siare att reda ut mer och
Empi hur går det med den där uppdaterade tänket på vad MO kan tänkas köpa? Det var ju typ sånt som MO skulle kunna hjälpa till med… att ingen av de mer erfarna rävarna påpekat det mer är för mig förvånande…verkar som flera vill ”glömma” att vi MO och gå vidare…?
Det är nu i R2 vi kan komma framåt och inte ge ulvarna 4-0.
Nu ska jag klä på mig och fixa brunch.
Där har ni nåt att bita i till morgonkaffet!