Bra med sån statistik.
Vem röstar När Från vem På vem Fjodorsenuba 211007 08.25 Impetigo Impetigo Xyas 211007 08.42 Impetigo Impetigo RasmusL 211007 20.51 Martin3 Impetigo Sidd 211007 21.59 Basenanji Impetigo Martin3 211007 22.51 Ingen Impetigo Konrad Konvalj 211007 14.10 Ingen LJSLarsson Korpa 211007 20.01 Ingen LJSLarsson Genesis 211007 20.05 Konrad Konvalj LJSLarsson Impetigo 211007 21.52 Sidd LJSLarsson Empiricus 211008 05.59 Basenanji LJSLarsson LJSLarsson 211007 16.19 Ingen Xyas Basenanji 211008 07.07 Impetigo Ingen
Klockan 07.07 i går så var det lika mellan dreven efter att Basse kliver av Impetigodrevet. Då var ledningen dock till Impetigodrevet på grund av Fjodorsenubas tidiga röst efter forumomstarten.
Så sker inga fler röstbyten så dör likväl Impetigo med detta röstläge. Men det kanske inte ulvarna har helkoll på, och de vet att Impetigo är bybo. Och tills vi har facit så är Larsson antingen Ulv eller Bybo. Men, är Larsson Ulv (och Basse Bybo) så är det ju här omkring som ulvarna borde få lite panik över att nu kan ju kanske en ulvpolare dingla.
Skulle analysera mera där, men återkommer pga irl. Så jag lämnar den här posten fint hängande i luften
Min röst tillsvidare ligger på Larsson med motiveringen att jag hoppas att Empi är sann-Siare och följer dennes exempel + att Larsson inte bidrar till att försöka reda ut nåt.Jo, nu blir det ju risk för kramkalas men faktum är att jag och @Sidd har vunnit många varulvsspel tillsammans. Så jag tror att det rent generellt är en bra strategi att bybor försöker hjälpa varandra att resonera.
Till skillnad från @RasmusL mer gå-på-iga stil. Jag tvivlar på att vi som by vinner mer på att aggressivt pressa varandra i förhoppningen att hitta en ulv som darrar, än att försöka tillsammans förstå spelet.
Titta bara på hur Empi klokt hjälper oss med struktur och matte här!
Om jag nu är en sån himla hejaklack till @Sidd varför röstar jag på honom?
Enkelt: för att han just nu, utifrån hur jag förstår spelet, tycker att han är mest ulvig. Jag vill alltid rösta på den jag tycker är mest misstänkt. Jag föreslår att alla gör så @fjodorsenuba och @Sidd så blir det enklare att se hur vi positionerar oss mot varandra.
Annars kan man ju alltid skylla på någon annan om det visar sig att man röstat ut en bybo. "Bli inte arga på mig, jag gjorde bara som X sa..."
Sedan kan allt förändras. Just nu börjar mina misstankar mot @Sidd svalna och @LJSLarsson och @Konrad Konvalj framstår som diskreta och lågflygande ulvar.
Ni som är giganter i det här spelet, hur tänker ni delta i fortsättningen?
Ok.Jag läste Larsson som grön i R1 mycket för att jag uppfattade småmissar han gjorde.
Bl a så räknade han fel när han skulle gissa om vad en Mäster Ulv valt från menyn. Det känns lite för klantigt om man är ulv och jag har oerhört svårt att tänka mig att ulv-Larsson skulle klanta sig så uppenbart. Men jag kan ha fel.
Har noterat från flera håll att mitt deltagande ifrågasätts och att jag inte är drivande på något vis. Det vet jag ju så klart om. Jag visste om det redan när Vimes mailade mig om att det var dags för MU. Jag vill mycket mer men där jag är i livet nu kan jag inte koppla igång Konrad Konvalj och delta så som jag skulle villa.Jo, nu blir det ju risk för kramkalas men faktum är att jag och @Sidd har vunnit många varulvsspel tillsammans. Så jag tror att det rent generellt är en bra strategi att bybor försöker hjälpa varandra att resonera.
Till skillnad från @RasmusL mer gå-på-iga stil. Jag tvivlar på att vi som by vinner mer på att aggressivt pressa varandra i förhoppningen att hitta en ulv som darrar, än att försöka tillsammans förstå spelet.
Titta bara på hur Empi klokt hjälper oss med struktur och matte här!
Om jag nu är en sån himla hejaklack till @Sidd varför röstar jag på honom?
Enkelt: för att han just nu, utifrån hur jag förstår spelet, tycker att han är mest ulvig. Jag vill alltid rösta på den jag tycker är mest misstänkt. Jag föreslår att alla gör så @fjodorsenuba och @Sidd så blir det enklare att se hur vi positionerar oss mot varandra.
Annars kan man ju alltid skylla på någon annan om det visar sig att man röstat ut en bybo. "Bli inte arga på mig, jag gjorde bara som X sa..."
Sedan kan allt förändras. Just nu börjar mina misstankar mot @Sidd svalna och @LJSLarsson och @Konrad Konvalj framstår som diskreta och lågflygande ulvar.
Ni som är giganter i det här spelet, hur tänker ni delta i fortsättningen?
Ok.Har noterat från flera håll att mitt deltagande ifrågasätts och att jag inte är drivande på något vis. Det vet jag ju så klart om. Jag visste om det redan när Vimes mailade mig om att det var dags för MU. Jag vill mycket mer men där jag är i livet nu kan jag inte koppla igång Konrad Konvalj och delta så som jag skulle villa.
Jag kommer delta efter bästa förmåga och hänga med så gott det går. Det kan anklagas för lågflygande och hackas på det men jag kommer inte lägga så mycket mer tid på att försvara det.
Fan uselt räknat med 10 poäng.@Sidd du har räknat ihop 10 poäng.
Det troliga är väl en ulv mindre.
jag tänkte snett på Impetigos förmåga btw. Hans var ju paranoid så sannolikheten för att empi siar bybo är mycket högre.
Jag är på väg ut med hunden i granskogen efter älg och ikväll är det galej men ska jobba på att titta på det här en sväng till. Men första tanken är att om empi hittat ulv så kan vi iaf avskriva naiv siare och han kan säga det och det gör han inte så då kan jag anta att han fick träffpå en bybo…
Där gick ännu en polett ner som jag som idiot inte kopplat än.Det enda vi kan säga med säkerhet är köpt är att de kan nattmörda på udda rundor och det enda som med säkerhet inte är köpt är infon som bekräftat gröna bidrar med.
Ulvar kan ha angett köpta saker som icke-köpta (eller överskjutande saker), så det är tyvärr inte fullt så enkelt som att bara kolla på sakerna som är över efter massoutningen. :/