Basse kan inte längre vara själv om jag inte räknar helt galet. Och även om han vore själv och bara köpt för 4p så vet vi det efter idag så det är ingen idé att gräva ner sig i det spåret…
Om det är tre ulvar behöver vi plocka en ulv per omgång för att inte förlora. Har vi två ljugande ulvar hamnar vi på att vi kan misslyckas med omröstningen en gång till.
Är det två ulvar måste båda ljuga vilket gör att i det fallet faller jag garanterat bort (men är kvar om det är 3 ulvar). Även fjodor borde kunna klara sig på det tycker jag om inte min långsökta alternativ-idé stämmer och de missade i första rundan att blockera och döda xyas. Då återstår väl KK som den troligaste kandidaten.
Så är dom 2 ulvar så är ju KK min absolut största kandidat. Fjodor får nog vara mer en bubblare.
Vid 3 ulvar behöver ingen ulv förutom Basse ha ljugit så då är det rätt öppet och förmågeanalys/räkning blir inte riktigt lika effektivt.
Det framgår ju mer jag tänker på det hur brilliant det var att sia Basse. Alla andra hade kunnat yrka dold miller och jag kan inte hitta ett bättre alternativ, du lär dö den här rundan
@Empiricus så tack för fantastiskt siande! Vi ska se till att göra det bästa vi kan för att lösa det här!