Jag hade satt mina slantar på Bängtsfors. Det finns inget som hetet ett toppat Manchester United. Det är ju ett brögäng hur de än väljer att toppa.Basse said:Lite som att Bängtsfors korplag skulle ta sig an ett toppat Manchester United.
Empis som MästerUffe.Det är fint att du försöker, Basse.
MU tar bort siaren - 5p
Då är fakesiaren med på det hela, så det är en ulvkompis - 2p
Oh, right, nattmord alla rundor - 2p.
9p > 8p.
Noterar facepalmen men du är i det här läget rätt säker på hur det kommer att gå till i R3 och även hur det kommer gå till emellan rundorna och sedan hur det kommer se ut i R4.Fjodde said:Efter vi nu röstat ut Basenanji och Empiricus blir nattmördad återstår det en ulv.
MU (RasmusL) tar bort siaren och ljuger om att den förmågan är oköpt. (5p)Empis som MästerUffe.
MästerUffe tar bort siaren -5p
MästerUffe väljer att lira själv vilket är gratis.
MästerUffe väljer nattmord alla rundor -2p
MästerUffe har 1 spänn till godo som spenderas enligt nedan eller så kastar MästerUffe den slanten i lyckobrunnen.
MU köper in en öppen miller men den öppna millern ljuger att han inte är miller vilket är katastrof av bybo-Sidd
MU köper in en Sniffer i sitt enmanna lag. Alltså, Empi blir en ensamulv utan Siare i spelet och med förmågan att sniffa upp xyas. Korpa som outar att det inte finns en Sniffer i ulvarnas team ljuger vilket är lika katastrof som ett ljug av bybo-Sidd.
Ja varför skulle ulvarna vilja att Empiricus fortsätter vara i liv? Mer sianden är ju inte bra för dem. Jag hade valt att döda Empirucus, fast jag sitter ju inte på inside information som ulvarna har så de kanske ha någon annan plan menar du @Konrad Konvalj ? Och tänker du rösta på någon annan än Basenanji säger du? Vem är det i så fall?Noterar facepalmen men du är i det här läget rätt säker på hur det kommer att gå till i R3 och även hur det kommer gå till emellan rundorna och sedan hur det kommer se ut i R4.
Tänkte mest på nästa runda där det då återstår 1 ulv.Ja varför skulle ulvarna vilja att Empiricus fortsätter vara i liv? Mer sianden är ju inte bra för dem. Jag hade valt att döda Empirucus, fast jag sitter ju inte på inside information som ulvarna har så de kanske ha någon annan plan menar du @Konrad Konvalj ? Och tänker du rösta på någon annan än Basenanji säger du? Vem är det i så fall?
Här har du mina beräkningar: http://www.rollspel.nu/threads/mäster-ulv-runda-3.78028/post-1087564Kul att alla nu är så glaa goa nöjda med att stackars ulvBasse är fångad.
Kan vi nu räkna på om det är 2 eller 3 ulvar med i spel.
Kan nån vettig med bättre logisk matteförståelse verifiera.Här har du mina beräkningar: http://www.rollspel.nu/threads/mäster-ulv-runda-3.78028/post-1087564
Summa summarum: 2 ulvar => 90% KK som ulv och 9% fjodor och 1% nån avart jag inte tänkt på
3 ulvar => Vi behöver gräva…
Det utgår ifrån tanken på att MU spenderar 8 av 8 poängKan nån vettig med bättre logisk matteförståelse verifiera.
(När jag är hemma i lugnåro så ska jag kolla upp länken å försöka)
Bra sammanställt.Alternativt ser det ut såhär:
MUs grillcombomeny:
Nattmordx2 = 2p
2 extra ulvar = 4p
Väljer 1 av följande 2-poängare
Dold miller i byn
Ulvmiller
Förmågeblockerare
(Galen siare är inte köpt. MU verkar inte heller ha köpt förmågeblockerare, för då hade ju xyas som troligast rykt runda ett. Sniffer kan vara köpt om MU satsar på att inte köpa för allt, men troligtvis inte baserat på att förmågan känns tråkig)
Totalt antal köpta förmågor 5. 12 sanningar att fördela på 9 bybor (12 sanningar + 5 lögner att fördela på 3 ulvar)
Behöver ulvarna ljuga då? De verkar ha gjort det iom poängdiffen hos icke outade förmågor. Min tes som från innan är ju att de försökt kasta shade på mig genom att dölja att naiv siare inte var vald. Därför har en av ulvarna i den här teoretiska varianten ljugit.
Följande ljuger möjligen:
Basenanji
Konrad Konvalj
Fjodorsenuba
Följande kan ljuga, men mindre troligt:
Korpa
Följande talar sanning:
Sidd
RasmusL
Martin3
Empiricus
Basse är ju ulvsiad och kan såklart vara lögnare, men det är inte säkert att han är det. Med en fungerande siare så är det enligt mig bättre för ulvarna att ha en ulv som sias som bybo i sitt lag än att ha en bybo som sias som ulv i byn. Dold bybomiller fungerar ju typ likabra från mitt håll som siare om ingen sitter på info om att den ej valts som att om den valts.
Har MU köpt två ulvar och väljer mellan de ovan nämnda förmågorna så tror jag alltså att det sannolikaste baserat på matematiken och hur jag personligen viktar förmågorna är följande: MU har valt två ulvar, nattmordx2 och ulvmiller. KK är alltså ulv i det scenariot, tillsammans med Basse och en till från övriga på brädet (Fjodor, RasmusL, Sidd eller Korpa).
Om det står mellan dig och mig på grund av att mattematiken säger att det är så kommer jag så klart lägga min röst på dig. Det finns ju lite mer att gå på i R4 så beslut kommer ju att tas där och inte nu. Är det per default på grund av din och min outning att det inte finns en millerulv och att det inte finns en rollblockare i byn är det som gäller så kommer jag ju inte nacka mig själv. Det är inte till byns fördel.Ja då står det väl mellan mig och dig om du tror martin3 är säker @Konrad Konvalj . Vilket i mina ögon gör dig ännu mer suspekt.
Detta börjar mer och mer se ut som jag misstänkte efter förra rundan. martin3, Basenanji och en till med ulv av Konrad Konvalj och Sidd.
Detta stärkt av att martin3 och Konrad Konvalj försökte rösta ut Sidd förra rundan men nu inte längre misstänker honom längre är för mig skumt.
Samt att denna runda har de båda plötsligt börjat jaga mig, något de inte gjorde alls förra rundan. Känns som att de jagar i pack...
Korpa har för mig blivit grönare för varje runda som går. RasmusL har fortsatt gräva men känns för mig byboig.
I och med Basenanjis ulvande så kommer jag utgå från att Sidd är grönare än tidigare, då jag valt mellan de två som ulvar.
Ny lista för mig är nu då efter lunch och kaffe så man kanske kan tänka lite
Basinanji (siad ulv)
martin3
Konrad Konvalj
Sidd
RasmusL
Korpa
Empiricus
Mig själv