Jag har sammanställt vad de döda gröna har röstat på och hur de har motiverat sig. Det tog orimligt lång tid att göra och jag känner mig inte smartare nu.
R1
Rösterna föll
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, xyas
Halo77(3) RasmusL, Empiricus, Jocke
LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
Jocke (3) .113, KK, Sodivra
Sodivra (1) Halo77
Gröna röstade:
XYAS röstade på RasmusL
RASMUS L och EMPIRICUS röstade på Halo77
MUKWA röstade på LJSLarson
Gröna motiverade sin röst så här:
XYAS: Flyttar röst från Jocke, till Rasmus L för att han tolkar det som att jag smular siare.
RASMUSL: Halo77 och Sodivra, tsk tsk. Hoppar på mitt case som tvåa och trea med ett tamt "det låter ju bra!"-argument? Jag tror att en av er är röd och att en av Lukas och Basse är röd. Det låter också som att Rasmus ska komma igen på kvällen och köra vidare, men det gör han inte.
EMPIRICUS: Postar följande lista när han röstar Basenanji - mest ulvig, RasmusL - trolig by, Sodivra - trolig by
MUKWA: Roligare än att rösta på Halo77, som var Mukwas andra kandidat.
KK: Hakar på 113’s häng jocke i sista minuten drev.
R2
Rösterna föll:
xyas 5 (Halo77, Vicotnik, Empiricus, Mukwa, .113)
Mukwa 5 (LJSLarsson, Jocke, Sodivra, KK, Lukas)
LJSLarsson 1 (Basenanji)
Halo77 1 (xyas)
Halo77 har den äldsta rösten.
.113 bytte röst till Mukwa, men det var efter att jag skrivit STOPP i tråden, så denna röst räknas inte.
Gröna röstade:
EMP och MUKWA på Xyas
KK på Mukwa
XYAS på Halo77
Empiricus: ”Jag tycker också om tanken på att matcha två drev mellan två misstänkta och relativt inaktiva spelare.”
Mukwa: Tror att han kommer att åka om han inte röstar på Xyas, vill egentligen rösta ut LJSLarsson. (han har fel vilket står honom för dyrt i nästa runda)
KK: Fattar att Mukwa inte har rätt. Hakar på drevet mot honom efter att ha frågat om detta.
Xyas: Jag tror även att vi hittar någon ulv bland de som promotar tanken på att det inte skulle finnas någon nattmord. Ulvarna sumpade sin chans inatt, vilket innebär att vi har en väktare i spel som nu vet att den som denne väktade inatt är grön. Det ligger då i ulvarnas intresse att försöka övertyga om att de faktiskt inte har något nattmord. OBS: Detta sker extremt tidigt i tråden. Sen ser vi inte mycket mer av rastalejonet.
R3
Rösterna föll
Basenanji 5 (Vicotnik, Halo77, Sodivra, Empiricus, Mukwa)
Mukwa 5 (Basenanji, LJSLarsson, .113, Jocke, Lukas)
Mukwa röstas ut på grund av att den äldsta rösten (Basenanji) ligger på honom.
Gröna röstade:
EMP och MUKWA på Basse
Empiricus: Röstar först på Lukas, men flyttar till Basse ” Just denna runda tror jag bättre på en utröstad Basse än på en Mukwa. Antingen är det storteater från Ulv-Mukwa att låtsas att han inte vet vem det var de försökte nattmörda runda ett, eller så har han bara inte hängt med i alla poster och slarvat. ”
Mukwa: Är den andra kandidaten för att åka, var mer inne på mig, men bytte till basse när det var tydligt att det stod mellan de två.