Här gör Sodivra bort sig.
Vicotnik, Larsson och .113, så länge vi står enade kan de inte krossa oss!
Sodivra (och hans ulvkumpaner) är så glada över att ha vunnit att de inte kan låta bli att blotta sig nu på slutet. Varför är det så ulvigt? Tja, vad hände med Halo 77 då? Räknas inte hen? Det är helt enkelt en ulv som är så nöjd med sitt ulvparti (och inte konstigt med tanke på Sodivras alla analyser mm) att han tar ut segern i förskott.
Det är alltså bland dessa fyra vi hittar våra (förmodigen*) tre ulvar:
Vicotnik
LJS
.113
Sodivra
"Hur kan du veta att de är ulvar?"
Sodivra och LJS är ulvar. Jag vet inte säkert, men någon av Vicotnik och .113 är den sista ulven. Jag gissar i nuläget på att det är Vicotnik som är den tredje ulven, eftersom .113 inte vet säkert vad ulvarnas vinstvillkor är. Det är lite väl byboigt i mina ögon. Nu behöver bara Sodivra och hans ulvar rekrytera en bybo till, så är saken biff. Och kan man ha ett bättre läge? Basse har ju trampat i klaveret så det här går väl inte att förlora?! Nog kan ulvarna passa på att skryta lite i förväg?
Ulvarna vinner med sina tre röster, men de måste ha minst en bybo med sig för att vinna. De satsar på att brunmåla Jocke och Lukas och att rekrytera .113. LJS skriver så här:
#43 R4
Om vi bortser från den lätt farsartade stämningen som har uppstått tror jag att vi kan förlita oss på Sodivras plan. Jag håller kvar min röst på Basse.
Jocke & Lukas:
Om ni båda är ulvar gör det inget om ni slutar skriva. Om någon av er är bybo är det viktigt att ni producerar och är med i tråden.
Är ni båda ulvar gör det ingen skillnad i vilken ordning vi fångar er, men är en av er bybo vill vi inte ta fel. Producera meningsfull text (inte bara långt fluff för att de skall se mycket ut) så att det blir lättare för oss att hitta den potentiella bybon.
—
Men vänta nu, snacka om att ta ut segern i förskott! LJS, har du inte förstått att vi i byn förlorar om vi röstar ut en bybo? Vi kan inte ta fel nu. Och vi kan absolut inte ta fel i en ev R5!
Var är byboparanoian?
En bybo vill inte att ulvarna ska sluta snacka. Näru, det där är helt enkelt en ulv som tagit ut segern i förskott.
*Förmodligen eftersom jag inte vet det helt säkert. Men jag utgår frn det eftersom det är det farligaste för byn.