Det som sticker ut mycket för mig är att jag är grönad av många. Jag känner inte att min insats det här spelet hittills har gjort mig förtjänt av det. Som RasmusL påpekade tidigare i tråden så har jag mest analyserat spelupplägget och knappt spelare (pga att jag älskar pussel och gåtor, så det har inte gått att stå emot att fundera mycket i de banorna).@Korpa det känns som de flesta har dig som mest grön (mig själv inkluderat). Vad tror du? Hur ser din lista över kandidater ut? Vad är de största sakerna som sticker ut?
Sen är jag tämligen övertygad om att det är två ulvar kvar i spel, vilket gör den här rundan minst lika avgörande som förra.
Det ulvpar jag är mest inne på just nu är fortfarande Martin3 och fjodorsenuba.
Det här :
Plus det här:Tråkigt med Larsson men jag vidhåller att vi måste rösta bort inaktiva generellt för att inte gynna en passiv ulvkultur. Jag hade med informationen vid tillfället bytt till Larsson om drevet hade vänt ifrån honom.
empi lär 100% vara grön. Scenariot att han och rasmus är ulvar är borta iom att dubbla nattmord skullekosta 9 poäng.
En fundering som jag vill bolla är detta. Förra gången avstod ulvarna från att försöka knäppa powerroller men den här gången gjorde dom det. Varför? Började dom bli oroliga för något att det var värt en chansning eller, valde dom att förmågeblockera xyas och sen knäppa honom blockerat den här gången och hoppas på att alla antog att dom gjorde en chansning? Varför gjorde dom isf inte det första gången, tänkte dom inte på det eller har empis undanhållande av information burit frukt och gjort dom mer desperata att bli av med honom?
Så var har de för interaktioner med varandra då?Det var inte en uppmaning den här rundan, så det kan ha blivit lite misstolkat. Det var en generell sak.
Angående förmågeblockerandet är jag fullt medveten att fjodor försvarar dess avsaknad och jag kanske skulle varit tydligare med att det var en misstanke mot honom men i mitt huvud hade alla redan koll på det så jag skrev aldrig ut det.
Fjodorsenuba har Martin3 högst upp på sin rödlista, men driver det aldrig och kommer med en tunn motivering i R2.
Det här är Martin3:s första, och enda, misstanke mot fjodor från R1:
I R2 har de sporadiskt lite med varandra att göra. Det är inte jättetydligt att det finns en misstanke direkt.Övriga som jag håller ett extra öga på:
Fjodorsenuba - Har attackerat mig från början, han kanske inte vill favorisera en IRL-vän och han vet att jag inte skulle ta illa upp av att han pekar på mig utan tar det snarare som en fjäder i hatten att han tycker jag är bra på sådana här typer av spel. Ska jag analysera hans spel så det mesta som stämmer överens om med hans vanligaste spelstil är väl att han ganska snabbt bildar sig en uppfattning och sen håller sig till den och snarare letar efter att bekräfta den än att dementera den.
Basse är dock väldigt inne på att det ska finnas en ulv i gruppen Sidd, Martin3 och fjodorsenuba, vilket är det enda som talar mot det här (men inte så mycket då Basse drev stenhårt mot Sidd). Basse som siad försöker också smutskasta Empi och Martin3 vilket snarare blir rödande för Martin3.
Att bara ha någon på sin rödlista, men aldrig på allvar försöka driva det är misstänkt. Basse var också högt upp på bådas listor, utan att det drevs aktivt.
Röst: Martin3
Min rödgrön-lista ser för övrigt ut såhär:
Gröna
Korpa
Empiricus (siare, dödad R3)
Xyas (väktare, dödad R2)
LJSLarsson (Hängd R2)
Genesis (Dödad R1, bybo)
Impetigo (Hängd R1, bybo)
Gula
RasmusL
Konrad Konvalj
Sidd
Röda (2-3 ulvar)
Fjodorsenuba
Martin3
Basenanji (Ulv, hängd R3)
Om @Sidd och andra tittar ut genom fönstret nu så kan man se grisar flyga. Jag brukar inte försvara byboigheten, snarare tvärtom.