Martin3
”Ulv”
Skillnaden med 2 ulvar är att båda ulvar MÅSTE ljuga om vi tror att alla 8 poäng är spenderade. 2 poäng ulvkollega, 2 poängalla nattmord sen måste resterande 4 poäng komma ifrån förmågor outade av någon dvs några ljuger.. Den enda kombinationen kvar är där att basses 2poängsförmåga är en av dom plus en till 2-poängsförmåga(inga 4p-förmågor kvar). Min förmåga kan inte vara lögn eftersom siandet skulle bli helt annorlunda på både xyas och basse. Därav är det bara KKs och fjodors förmåga kvar och sen tidigareresonemang bör KK röstas ut i det läget.Så med två ulvar är det KK (90%) eller fjodor som ska röstas ut.Ja men det samma gäller ju Sidd och mig och Konrad Konvalj. @Martin3 var tänker du kring Konrad Konvalj då?
Vad blir skillnaden tycker du med 2 ulvar istället för 3? För byborna så känns risken värre med tre än två.
Nej jag gillar verkligen inte läget just nu. Konrad Konvalj har seglat upp mer på misstänktskalan.
Självklart har jag confirmation bias i det här fallet det kommer jag inte sticka under stolen med. Jag har inte mer än magkänslan
Men då återstår bara för mig att rösta på Konrad Konvalj vilket iofs bryter dödläget men i princip är en röst på Sidd.
@RasmusL @Korpa tips på hur jag ska tänka här motages varmt.
Sätter vi en till röst tror jag vi är säkra i allafall utom möjligtvis om KK snipear i slutet (han har ju utslagsröst just nu.) men det är givetvis förutsatt att ni tror på mig. Risken är alltid att typ Korpa/fjodor/rasmus/KK spelat oss totalt och vi är slut efter den här rundan.