Nu måste jag uträtta ärenden, men ska försöka svara lite.
Spelupplägg/Om jag vore Mäster ulv
Om jag vore Mäster ulv hade jag rekryterat två ulvar (3p), haft med nattmord (2p) och en galen siare. Min ulvstrategi hade varit att ligga lågt, gärna göra som Mukwa, KK, Sodivra och Xyas och helt enkelt låta bli att posta. Eftersom väktaren är med i spel hade jag nattmördat typ Lukas, Halo m fl bara för att byn ska börja hetsa själva mot KK, Sodivra m fl. Sedan i R3/R4 ta bort den galne siaren, ev helst innan det upptäcks att den galne siaren är just galen. Snacka om KAOZ! Jag hade valt Empiricus och Xyas som medulvar.
Om det skulle behövas: offra en ulv i R5.
Om att fånga ulvar:
Jag tror ju på att de här diskussionerna är bra och jag ska noga läsa de idag. Vem dröjer emd att svara? vem spekulerar litegrand? Tycker att det finns något hett i Halo 77/Vicotniks engagemang. .113 verkar vara bybig som driver så hårt. LJS är klok (men i min paranoida hjärna är ju också LJS Mästerulv/Mästerbybo om vartannat).
Antingen ser jag Jocke+annan som ulv eller Vicotnik+LJS. Just nu ligger min röst på Jocke och där ligger den bra. Det enda gruset är Jockes ovilja att försvara sig själv: "Jaha, blir jag utröstad? Låt gå." Antingen är det en grymt cool ulv eller så är det en spelare som tänker mer på festen i Sandhamn än varulvsspel.
Sodivra tror jag mest åkte ut för att ulvgänget upptäkte att han var en bra spelare. Just viljan att byta från mig till Lukas gav ulvarna (ulven?) insikten att han inte vara så tunnelseende han först verkade.