Jag har sökt i regelboken och med sökfunktionen här på forumet men har inte hittat något om vilken nivå månadslönerna i Neotech ligger på. Har jag missat det någonstans eller?
Nej, det står inte i grundboken men kolla i Neotech Hardware där finns det priser för att anlita tjänster ifrån yrkesmän(inte månadslöner däremot, har jag för mig).
Annars får man väl titta på hur mycket pengar en arbetare tjänar idag och jämföra med vad vissa varor kostar idag och kolla vad samma varor kostar i N2 och modifiera så man kan köpa lika mycket för lönen i N2 som idag.
Sedan för man ju tänka på att de rika är rikare och de fattiga är fattigare. Alltså lågavlönade jobb idag är riktigt lågavlönade i N2 och tvärt om för högavlönade jobb.
Hmm jo 10 gånger var kanske lite mycket. Men att dela med fyra kan stämma lite bättre. Jag har använt bilpriserna i Hardware som referens och om man multiplicerar de priserna med fyra så blir det lagom. Alltså tar jag dagens löner och delar med fyra. Vad tjänar en bra datarunner idag?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.