Nekromanti Månatlig Forumöl i Stockholm

Anarchclown

Swashbuckler
Vi diskuterade under forumölen att det kanske är lite mycket med att ha forumöl en gång i veckan. Det föreslogs dock (av mig bland annant) att man skulle kunna köra en gång i månaden. Sedan kom vi fram till att allt som krävdes var att någon postade förslaget på forumet för att det skulle bli sanning. Följt av en stunds handfallna blickar. Överenergisk som jag är kom jag dock fram till att jag nog skulle ta och få arslet ur. Således är här mitt förslag.

Varje tredje fredag i månaden, på Bishop Arms, på Folkungagatan (Min post så nu blir det inget jävla SOFO). Klockan runt fem till klockan runt ett.

Säg ja till detta eller nej please? Om några hör av sig vet jag om det finns intresse i alla fall.

Hellzon

Långsamma Vargen
Då borde väl till och med jag få tummen ur och dyka upp någon enstaka gång framåt kvällen.

Mitt aber har ju annars varit att Folkungagatan är så långt från Centralstationen, men nu när jag byter jobb och får fler lediga lördagar så kan det ju bli av.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Med tanke på hur många som kom och hur perfekt läge det är för mig så säger jag thumbs up till den idén. Jag vill verkligen igen!

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag älskar tanken på att ROLLspela lite också men med öl inblandat på krogen så kanske inte seriositeten är på topp. Men för att på ett enkelt sätt utbyta spelstilar och spelledarstilar, mekaniker etc på ett anspråkslöst sätt kanske man kan lira äventyr som blir klara på en timme. Karaktärer kanske kan förberedas hemma på kammaren så det är klart. jag nominerar mitt eget Stockholmsnatt som förflyttar dig tillbaka till tonåren med den skillnaden att du är cool, brudmagnet och kan fightas eller snygg, sexig cool tjej från rökrutan (som jobbar som vårdbiträde idag, bor i förorten och blivit sviken av allt för många killar och är långt från sin glans dagar). Scenariona skiftar från att göra inbrott, råna, ragga, festa, hålla sig undan ungdomsgäng, attackera ungdomsgäng, klara sig undan kvarsittningar, inte åka ur skolan eller ÅKA ur skolan... Enkla små uppdrag avklarade på en tidsgräns på en timme. Jag tycker man ska klara av att få ett visst antal poängunder den tiden för att se om man "vinner" eller inte. Olika uppdrag har olika poäng.

Typ. Så vad sägs om korta rollspels sejourer utan allt för stor seriositet.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Man kan kalla det "situationer".

Alltså inte hela "scenarion" utan en begränsad "situation" som man kan spela enkelt och med en hel del low-key rollspelande.

Till exempel ... "Hitta rätt person på ett värdshus", eller "Övertala stadsvakten att ni får komma in i staden fast ni är täckta av orchblod" eller "verbal duell med konkurrerande gardeskapten".

/M

Anarchclown

Swashbuckler
Vet inte om det är något som behöver standardiseras direkt. Ta med lite kul grejer om ni vill. Jag tror redan igår att om folk hade tagit med sig spel så hade vi kanske spelat. Frågan är vad Bishop Arms hade tyckt om det.

G

Guest

Guest
Jag är inte den som är svårövertalad. Öl och dricka i samma mening brukar räcka så från mitt håll är det ett "JA!". :gremlaugh:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ah! Återupplivande av en stolt tradition!

Fram till att Tre Backar gick omkull hade vi faktiskt månatliga träffar där, men sedan lyckades vi inte riktigt hitta någon lika bra lokal, varför träffarna blev mer och mer sporadiska.

Ett tag fastnade vi för Wirströms i Gamla stan, och nu minns jag faktiskt inte varför vi slutade gå dit.

På senare tid har flera av Stockholms mest beundrade och tongivande forumiter kommit att uppskatta Bishop’s Arms på Folkungagatan, och då alla såklart vill hänga med oss har det fallit sig naturligt att hålla forumölar där.

Synd att forumets kalender inte tillåter inmatning av återkommande händelser av typen »tredje fredagen varje månad«. Men det kanske Gardener kan fixa åt oss …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Magnus Seter said:
Äh! Lite kisslukt har ingen dött av. Och nära till toaletten är ingen nackdel när man dricker bärs.

anth

Vetefan
Om man ska köra en gång i månaden är det största problemet att bestämma vilken dag - d.v.s. inte alltför svårt.

Det enda som talar emot tredje fredagen i månaden är att vissa plånböcker kan vara lite tunna - men vet man att det alltid är tredje får man väl planera lite.

Förslag: om vi utser Bishops som WRNUs stamhak föreslår jag att vi lägger beslag på det runda bordet i rummet bakom baren (alla som var där igår borde ha sett det då vi satt intill det).

Sapient

Swashbuckler
Magnus Seter said:
Man kan kalla det "situationer".

Alltså inte hela "scenarion" utan en begränsad "situation" som man kan spela enkelt och med en hel del low-key rollspelande.

Till exempel ... "Hitta rätt person på ett värdshus", eller "Övertala stadsvakten att ni får komma in i staden fast ni är täckta av orchblod" eller "verbal duell med konkurrerande gardeskapten".

/M
"Rollspelare på väg till forumsöl som ovetande sätter sig hos en grupp säljare från Motala på kick-off".

:gremsmile:

För övrigt helt för förslaget med regelbundna träffar!

chrull

Stockholm Kartell
anth said:
Förslag: om vi utser Bishops som WRNUs stamhak föreslår jag att vi lägger beslag på det runda bordet i rummet bakom baren (alla som var där igår borde ha sett det då vi satt intill det).
Biblioteket måste bokas i förväg och är oftast reserverat till sällskap om 6+ som äter.

anth

Vetefan
chrull said:
Biblioteket måste bokas i förväg och är oftast reserverat till sällskap om 6+ som äter.
1. Då bokar vi väl var tredje fredag.
2. Igår var det nog minst 6 st av oss som åt.

Problem solved?

anth

Vetefan
Anarchclown said:
Inte var tredje vecka. Varje tredje fredag i månaden. :gremsmile:
Meh - det räcker ju med att den som bokar vet när det - vi andra kommer som en snäll fårskck när det vankas öl. För säkerhets skull har jag redan skrivit upp den 3:e september, den 3:e oktober och den 3.e november i min kalender...

Storuggla

Champion
"Äh! Lite kisslukt har ingen dött av."

Lite, nej. Men Wirströms? Ja.

Storuggla, stora kissluktspesten 1912

Sapient

Swashbuckler
chrull said:
anth said:
Brukar gå att boka sådana utrymmen om man kan utlova en hyggligt stor grupp som är hyggligt återkommande, även om inte alla äter alltid. (Vi kan ju göra vårt bästa i början...)

Om man förklarar syftet och kan utlova regelbundna besök av skötsamma personer som gärna dricker öl, så brukar det inte vara något problem. Ökad vinst utan behov av extrapersonal brukar vara en bra deal för ägaren. :gremsmile:

(För övrigt är min erfarenhet av att driva klubbar på diverse ställen i stan att det eg. inte alls är maten som är grejen, eftersom den har liten vinstmarginal - det är att mat är en pålitlig signal om egenskaperna ovan, alltså att vara skötsamma men villiga att spendera lagom mycket stålar - dvs. köpa öl - utan att bli drängfulla och besvärliga...)

Det enda är att de lär tröttna på oss om det bara är tre, fyra som dyker upp per gång.