Nekromanti Månatlig Forumöl i Stockholm

chrull

Stockholm Kartell
gizmo said:
Egentligen borde det ju kanske gå att justera drickandet efter plånboken? I viss mån iaf? Jag menar prata lite mer och dricka lite långsamare än på ett ställe där ölet kostar mindre, och vips har man jämnat ut det?
Men när ett annat alternativ är att gå ut med andra kompisar och bekanta på ett billigare ställe så är det alternativet mer lockande.

Anarchclown

Swashbuckler
Insåg att jag tydligen lade mitt förslag samtidigt som Stockholms Spelkonvent. Någon som vet något överhuvudtaget om detta evenemang?

chrull

Stockholm Kartell
Jag tänkte föreslå att ölen läggs i anslutning till konventet. Sen såg jag att konventet var i Alby.

Anarchclown

Swashbuckler
Jo det var ju det. Vilket iofs är helt ok om man bor vid hornstull. Det är ju bara röda linjen. Men eftersom jag inte kommer att kunna komma till forumsölet förrän eventuellt rätt sent på kvällen så är det nog upp till alla andra hur man gör med hela den saken.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Anarchclown said:
Så du anser att forumöl är mer prioriterat? I alla fall på fredagen?
SSK får klara sig utan mig. Oavsett forumsöl eller inte.

/Magnus

G

Guest

Guest
Gardener said:
Finns det nåt bra ölhak i Hornstull att lägga det på då? Så blir det lite mitt emellan?
Finns det inte en Texas Longhorn där i krokarna? Kanske inte ett ölhak men det är förjefvla gött med kött. Fast det är nog mest min hungriga mage som talar nu. :gremsmile:

gizmo

temporary sunshine
De flesta ställen här är så små.
Lasse har plats men är bara något för utomhus väder. Strand är stor och inomhus men det kan vara väldigt trångt och de har inga bord, alltså jo, men bara restaurant-typ sådana.
Om man vill ha röda linjen hittar man nog mer passande ställen vid Zinkensdamm/Mariatorget?

Med vilket jag inte vill säga att jag är för en ändring av forumspub, iaf inte pga en konvent som ändå ingen verkar vilja gå på.

Anarchclown

Swashbuckler
HG BG är väl något slags ställe. Mbargo och Judith och Bertil är väl rätt poppis. Kanske för poppis på en fredag. Jag tycker ju annars att Hornstull är helt förträffligt.

Sapient

Swashbuckler
Jag tror (också) att det viktiga är att komma igång med månatliga forumsölar. Var och när kan man alltid "trimma" vart efter.

SSK tror jag gör varken till eller från. Ingen här i tråden verkar ha hojtat för egen del, så låt oss inte göra stor sak av det. Jag tror för övrigt inte att det gör sååå stor skillnad mellan Mariatorget och Medborgarplatsen - om man orkar åka hela vägen från Alby, orkar man byta vid Slussen.

När det gäller prisklassen talar jag mer i egen sak. Jag inser problemet med att prioritera dyröl för den som har färre slantar. (Särskilt då i slutet av månaden.) Men jag tror det är bra att välja ett ställe som ligger snäppet över ett genomsnitt i pris, av flera skäl. Dels att de i min erfarenhet är lugnare även fredagar och lördagar, dels mer softa med att inte sälja maximalt och till alla hela tiden. (Då går det kanske att åtminstone sitta och suga på en Carlsberg eller Tuborg, om man inte vill spendera mer.) Och det brukar ju även på sådana ställen finnas en billigare fatöl ("stor stark") som inte är onödigt dyr.

Men framför allt faller mitt intresse av att gå på forumsöl om det är på ställen som Carmen eller Dovas till i stort sett noll. :gremsmile:

(Jag är också lite osäker på den 16:e eftersom jag kanske ska till Wien dagen efter, men sannolikt flyttas det till helgen efter. Så jag hoppas komma...)