Jag tror (också) att det viktiga är att komma igång med månatliga forumsölar. Var och när kan man alltid "trimma" vart efter.
SSK tror jag gör varken till eller från. Ingen här i tråden verkar ha hojtat för egen del, så låt oss inte göra stor sak av det. Jag tror för övrigt inte att det gör sååå stor skillnad mellan Mariatorget och Medborgarplatsen - om man orkar åka hela vägen från Alby, orkar man byta vid Slussen.
När det gäller prisklassen talar jag mer i egen sak. Jag inser problemet med att prioritera dyröl för den som har färre slantar. (Särskilt då i slutet av månaden.) Men jag tror det är bra att välja ett ställe som ligger snäppet över ett genomsnitt i pris, av flera skäl. Dels att de i min erfarenhet är lugnare även fredagar och lördagar, dels mer softa med att inte sälja maximalt och till alla hela tiden. (Då går det kanske att åtminstone sitta och suga på en Carlsberg eller Tuborg, om man inte vill spendera mer.) Och det brukar ju även på sådana ställen finnas en billigare fatöl ("stor stark") som inte är onödigt dyr.
Men framför allt faller mitt intresse av att gå på forumsöl om det är på ställen som Carmen eller Dovas till i stort sett noll.
(Jag är också lite osäker på den 16:e eftersom jag kanske ska till Wien dagen efter, men sannolikt flyttas det till helgen efter. Så jag hoppas komma...)