Nu har jag läst Don't Rest Your Head, och det känns som om det systemet kan användas för att uppnå de effekter jag vill ha. Det känns vettigt med tärniningspölar som representerar olika saker och ger lite olika resultat beroende på vad som dominerar.
Vad jag vill uppnå är väl något i den här stilen, när tre olika rollpersoner vill köpa en biljett till Mjölby.
Rollperson 1 -- En vanlig människa som har hittat ett magiskt svärd
Tar fram sin mobiltelefon. Laddar ner Östgötatrafikens app. Köper en biljett och åker till Mjölby.
Rollperson 2 -- En 500 år gammal vampyr
Letar efter biljettluckan på stationen och hittar den inte. Letar efter stationsinspektören och hittar honom inte. Kliver lite förvirrad på tåget. Fattar inte vad biljettkontrollanten menar med en app och varför han inte kan köpa en biljett med riksdaler. Hypnotiserar biljettkontrollanten för att bli lämnad ifred, och kliver av i Mjölby.
Rollperson 3 -- En 5000 år gammal sagofe
Vet inte vad ett tåg eller en biljett är. Förvandlar tåget till en bevingad enhörning och flyger på den till Mjölby. Polisen och armén tillkallas.
Vad jag vill uppnå är väl något i den här stilen, när tre olika rollpersoner vill köpa en biljett till Mjölby.
Rollperson 1 -- En vanlig människa som har hittat ett magiskt svärd
Tar fram sin mobiltelefon. Laddar ner Östgötatrafikens app. Köper en biljett och åker till Mjölby.
Rollperson 2 -- En 500 år gammal vampyr
Letar efter biljettluckan på stationen och hittar den inte. Letar efter stationsinspektören och hittar honom inte. Kliver lite förvirrad på tåget. Fattar inte vad biljettkontrollanten menar med en app och varför han inte kan köpa en biljett med riksdaler. Hypnotiserar biljettkontrollanten för att bli lämnad ifred, och kliver av i Mjölby.
Rollperson 3 -- En 5000 år gammal sagofe
Vet inte vad ett tåg eller en biljett är. Förvandlar tåget till en bevingad enhörning och flyger på den till Mjölby. Polisen och armén tillkallas.