Många svenska fantasyrollspel

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Seriöst? De var nazister?
Det kan jag inte uttala mig om, men en stor anledning till att varken Zanguina eller dess skapare syns till så mycket misstänker jag är för att de postade en video på Facebook/Instagram med dåligt dolda hakkors i. Vill minnas att någon sen blev bannad på wrnu på grund av det. Tror videon är kvar dessutom, trots ett gäng anmälningar.

Sen vet jag inte om Zanguina var särskilt levande till att börja med? Jag har nog aldrig hört en enda person, förutom de som gav ut det, som sagt att de spelar spelet.

Platon

Swordsman
Spännande! Är din tolkning att de sublimitet försökte konvertera rollspelare till nazism. Eller var det en helt gullig och vanlig video där man helt av misstag råkade se ett hakors eller två i bakgrunden. Sådär som det blir ibland 😁

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
De lade upp en video (här) där de medelst ett klipp från Game of Thrones porträtterade sig själva som en tapper skara som kämpade mot en mobb som sade saker som "Var är alla transor?!" och "Varför hatar ni fetton?!". Över den egna sidan lät de också mycket kort klistra in en bild på Hitler – säkerligen menat som ett skämt, men ändå tydligt byggt på idén om en "woke mob".
zanguinahitler.png

Mogger

Hipsteranka
Över den egna sidan lät de också mycket kort klistra in en bild på Hitler – säkerligen menat som ett skämt, men ändå tydligt byggt på idén om en "woke mob".
De delade även Vit makt-länkar och visade okritisk fascination för Nazityskland.

Platon

Swordsman
Spännande gäng. Vore intressant att veta vad det där var för tjommar