Riddaren
Swashbuckler
Skulle vilja ha lite synpunkter på dessa två författare och deras fantasylitteratur.
Bertil Mårtensson (f 1945)
Trilogi "Maktens vägar"
Vägen bort (1979)
Vägen tillbaka (1980)
Vägen ut (1983)
Övriga
Deral bågskytt (1979)
Vingmästarens dotter (1992)
Eric Leijonhufvud (1934-1989)
Trilogi
Vattenfolkets land (1981)
Fodams uppdrag (1982)
Vägen till vattnet (1985)
Jag har tre källor till information och synpunkter.
Först har vi senaste numret av bibliotekens tidning (vad den nu heter) där Daniel Lehto (hejsan /images/icons/wink.gif Daniel (han finns ju här)) där han skriver något i stil med att Eric's böcker har bra kvalitet, medan Bertil's är bristfälliga (mitt ex av artikeln ligger i E-tuna).
I boken Världar av Mörker, Världar av Ljus av Annika Johansson, är förhållandet precis tvärtom, eller som hon skriver ”[...] enligt min mening är svag och blek". Angående Eric Leijonhufvuds romantrilogi. I boken Fantasy har John-Henri Holmberg ungefär samma uppfattning som Annika.
Finns det några som har ytterliggare synpunkter om böckerna och deras innehåll?
// Riddaren - nyfiken
Bertil Mårtensson (f 1945)
Trilogi "Maktens vägar"
Vägen bort (1979)
Vägen tillbaka (1980)
Vägen ut (1983)
Övriga
Deral bågskytt (1979)
Vingmästarens dotter (1992)
Eric Leijonhufvud (1934-1989)
Trilogi
Vattenfolkets land (1981)
Fodams uppdrag (1982)
Vägen till vattnet (1985)
Jag har tre källor till information och synpunkter.
Först har vi senaste numret av bibliotekens tidning (vad den nu heter) där Daniel Lehto (hejsan /images/icons/wink.gif Daniel (han finns ju här)) där han skriver något i stil med att Eric's böcker har bra kvalitet, medan Bertil's är bristfälliga (mitt ex av artikeln ligger i E-tuna).
I boken Världar av Mörker, Världar av Ljus av Annika Johansson, är förhållandet precis tvärtom, eller som hon skriver ”[...] enligt min mening är svag och blek". Angående Eric Leijonhufvuds romantrilogi. I boken Fantasy har John-Henri Holmberg ungefär samma uppfattning som Annika.
Finns det några som har ytterliggare synpunkter om böckerna och deras innehåll?
// Riddaren - nyfiken