Nekromanti måste bara berätta

Jonas...

Warrior
Re: Köttfärseffekt modell Braveheart

Jebu ja... /images/icons/smile.gif

Musashi ja... synd han har så deppiga polare bara... /images/icons/laugh.gif

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...

Vindhand

Myrmidon
Re: Vet inte, tyvärr

Iofs så är det nog lättare att hålla igen obeväpnade tekniker än att göra detsamma med vapen.

Det är bara en fråga om träning och kontroll. Med litet övning och bra teknik kan man styra precis hur hårt man skall hugga.

Btw: har någon annan än jag tänkt på hur farligt det vore att träna svärdskonst om man skulle spela ut det och följa reglerna? Även om man har slöa vapen och rustning går det bra att döda någon med litet tärnings(o)flyt. Lägg därtill alla fummel så får man intrycket att svärdsträning är en rätt dråplig tillställning :)

Celofan

Veteran
Vadå? Har'u provat eller? ;o)

Vad är "Svärdsspel i Hadarlon" föresten? ' :o'
Men jag tror dig.. det är nog rätt knepigt att hugga av ett huve', speciellt om offret står upp... däremot en arm ska man nog klara ag utan att behöva spräcka sig av ansträngning.. det är min fasta övertygelse ;o)

Ymir

Liten kantbaron
Re: Vadå? Har'u provat eller? ;o)

Vad är "Svärdsspel i Hadarlon" föresten?

- En rejält dålig, men sagolikt underhållande, eon-roman av Dan Hörning.

- Ymir, älskar att hata och hatar att älska "Svärdsspel i Hadarlon"

Johan K

Gammal & dryg
Va´brutalt det låter !! Låter ungfär lika hemskt som bär jag och mon kompis slaktade 1 thruk och några tiraker. Mycket blod blev det.......

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>

Darkfed

Veteran
Re: Vet inte, tyvärr

Det är bara en fråga om träning och kontroll. Med litet övning och bra teknik kan man styra precis hur hårt man skall hugga.

Äh. Det är inte för inte som man har kroppskydd när man tränar kampsport. Går ju för tusan knappt att hålla igen en vanlig spark ifall man låter rörelsen gå fullt ut. Att svinga ett svärd på ett försiktigt och snällt sätt är nog ungefär lika lätt som att dra i för kung och fosterland med en hammare mot en spik och sedan stanna precis innan man träffar, för att slå i spiken lite mindre.

Och ifall man svingar svärdet på ett lugnt och beskedligt sätt lär det bara träffa luft i vilket fall.

/ Den elaka spelledaren som bara skulle skrattat ifall någon högg huvudet av någon 'av misstag'