Nekromanti Möjlighet till konventsförsäljare på större konvent

Zorbeltuss

Hero
Redan förra året hörde jag många som blev ledsna på gothcon för att de inte kunde köpa ditten eller datten på grund av avsaknad av kortbetalning, det har gått upp så fler har det iår, vilket torde vara positivt för säljarna som nog får mer impulsköp etc, men att hålla på med banker etc för att få tag på kortbetalningsapparatur är nog krångligt gissar jag. Jag har dock hittat en sak som kan vara av intresse iZettle.
Har varit med om en del resturanger i Göteborgsområdet som använder den och nästan alla använder android till den så den funkar faktiskt på en hel del android saker vilket nog kan vara intressant att veta (då på kjell o company bara skriver utvalda android enheter). Visst ingångspriset är ganska högt (kanske jag vet egentligen inte då jag inte säljer saker på konvent) men detta är inget mer än ett tips på saker som finns, ni får ju själva avgöra om det är värt pengarna.

/Luna Lovegood

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag har nollkoll på hur väl iZettle fungerar, men jag vet att MylingSpel använder sig av det och då jag satt i butiken i år fick jag se hur det gick till. Det verkade fungera både snabbt och smidigt så tipset känns rätt stabilt enligt mina första intryck.

PAX

Jordisk Äventyrare
Swish eller vad det heter kanske är ett enklare alternativ.
Luna Lovegood said:
Men det kräver att både säljare och köpare har smartphone, att båda har banker som är anslutna till tjänsten och att båda har sin mobil anslutna till tjänsten, låter inte direkt enklare för mig.
PAX said:
Men det är ett bra alternativ och de flesta bankerna i Sverige är anslutna. Vet man att säljaren kan erbjuda Swish så är kanske viljan större att ansluta sig som kund.

De säljare som har en webhandel borde väl kunna lägga in köpet som en order direkt och skicka faktura i vanlig ordning. Vilket naturligtvis föresättar att säljaren tar med sig en dator som kan kopplas mot internet.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har gluttat runt lite och iZettle verkar vara det bättre alternativet jämfört med t.ex. konkurrenten Payleven.

Jag har dock noll koll på hur det funkar när det används av privatperson, som ju jag är.
krank said:
Sen finns ju SumUp (verkar vara ett lite mer budgetalternativ) och Paypal Here (bara för företag)...