Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Det var vänligt och inspirerande sagt Laowai, tackar.Laowai said:Låter fantastiskt mumsigt.
Lite som supernatural, fast på 1700-talet. I like.
Det var vänligt och inspirerande sagt Laowai, tackar.Laowai said:Låter fantastiskt mumsigt.
Lite som supernatural, fast på 1700-talet. I like.
Jo, Götterdamerung är en av inspirationskällorna, men tillika wraith, call of cthulhu och kult.Frankenstein said:Om det låter mumsigt?
Jag tar två lådor av det tack.
Låter dock som mina Götte sessioner jag spelleder
Är det bra eller dåligt?Organ said:Det låter som Götterdämmerung.Tony.M.Meijer said:Låter det mumsigt eller som en vidbränd grönkålssoppa?
/Anders
Haha, Skulls?wilper said:Och ett avsnitt om hur man spelar fäktande och festande studenter vid ett universitet fyllt av hemliga klubbar och sällskap!
Du gav mig just en mental bild av ett par viljestarka äventyrskor som beger sig ner i en kloak på jakt efter en varulvFrankenstein said:Håller med krank.
En värld fylld av mystik och hemliga ordrar.
Där varulvar är rasande bestar som får även dom mest erfarna monsterjägare att tänka två gånger innan dom ger sig efter besten.
JuppMekanurg said:Men karlarna har mycket snyggare hattar under 1700-talet.Jag tycker att ett historiskt monsterspel borde utspela sig under 1800-talet och romantiken, inte under 1700-talets upplysning.
Jepp, och jag har läst den och den är inte så bra imho.Ymir said:Du inser att WW gjorde Wraith - the Great War?Det är lite som att göra ett skräckspel i första världskrigets fronter i mitt huvud, det är en väldigt hemsk miljö och svårt att föra in något som gör den värre liksom.
Hmm, inte sätt den, jag tar det som att den är bra?wilper said:Jag tänkte väl närmast på Anatomie, men visst, Skulls.
Nja, ingen anledning alls, vile mest ha en polsk stad av tillräcklig ålder.Marukusu said:Varför inte Kraków?
True, men jag har andra planer för denna stadAnarchclown said:Annars är väl Prag den klassiska boplatsen för alkemister och kabbalister. Golemhistorien kommer därifrån och guldgränd ligger där med mera. De Österikiska kejsarna kommer dit för att softa under hälften av året och vill då vara uppassade av ockultister i drivor. Tror till och med att de vises sten figurerar i lokala myter. Kan det bli mer passande för mörk ockultism?