zilvert03jz
Veteran
flera gånger har jag hittat referenser till något som skaparna av eon kallar för "mörkret". vad är det?
Kunde bara inte låta bli att tänka på att det här är väl typ exakt vad Xinukulten gör (även om cirefalierna fixade den där biten med frammaningen typ 100 år innan "nu".)Om de bara hade presenterat det lite bättre, gett (mer)ledtrådar om domedagskulter som försökte framkalla sin demon-gud å ge den ett försprång...
Jag skulle väl säga tvärt om: RP skulle kunna typ avslöja mörkret, förgöra Xinus inkarnater, raida helveteshålet och rent allmänt sabba förberedelser för bad guys ganska hårt och fixa så att good guys förberedelser, och kanske till och med frälsa lite civilisation till nästa eon, och så. Fast det kanske kräver att man börjar lite tidigare än vad det är tänkt eller spelar ett antal länkade grupper...Å vad rollpersonerna än gör kan de inte stoppa eller på något sätt förmildra det hela. Jag gillar CoC men även om du är en myra där så har Investigators trots allt en chans att göra en skillnad om än bara för stunden.
Då är det kanske vettigare att använda de typ 200 000 silver som kongelaten lär vara värda till att köpa sig en mindre armé och erövra städerna istället? ^^Vill man ha episk ärkemagi i EON så kan man alltid ge en säck med kongelat till en vandöd, skicka in den i en stad och låta den självdetonera (vandöda räknas som artefakter och kan skapas till magiska föremål med projektor o allt sånt), det borde räcka för att förinta en mindre stad eller två om man känner för det