Nekromanti Mörkret i kampanj.

Paro

Veteran
Är det någon som har spelat Mörkret - alltså den tid då gudar och demoner samlar sina förkämpar för att strida om "rättigheterna" till nästa eon - ?

Om så är fallet hur har Mörkret varit (beskrivits och liknande) och vad har hänt?

Tacksam för svar!

//Paro

Phelan

Hero
SPOILER på hela tråden...

...saker som kanske inte alla förväntas veta märker man "SPOILER" så ingen läser det av misstag och förstör nöjet för sig själv och andra.

Mvh / Phelan

Ymir

Liten kantbaron
Re: Mörka kampanjer

Personligen finner jag Neogames version av Mörkret föga upphetsande (direkt löjeväckande vore en bättre beskrivning), och har således inte en tanke på att använda den i någon kampanj. De har dock många goda idéer i allt det dåliga, och min egen version av Mörkret, baserad på de antydningar Neogames gav ifrån sig innan 'Legender och hemligheter' kom ut beskrev jag i några inlägg i den här tråden . Vem vet, det är kanske något som faller dig i smaken?

- Ymir, med försmak för episk grisodling

Ymir

Liten kantbaron
Re: Spoilermärkningar

Alltså, inte för att vara kinkig, men är det någon som plötsligt spikat någon regel om att inlägg måste spoiler-märkas? Nej, sådant är upp till den enskilde postaren att avgöra. Mina spelare får känna till vad de vill - det de självmant väljer att inte ta del av upptäcker de självklart på ett tidigt stadium om inlägget innehåller information om, och slutar då läsa inlägget. Det är inte svårare än så, faktiskt. Så jag ser inte vilken egentlig funktion Spoiler-märkning skulle fylla. Vad som är spoilers och inte är dessutom helt olika för varje enskild spelgrupp.

...att jag sedan självmant spoilermärkt några av mina inlägg, trots att jag hela tiden ställt mig tveksam till idén, har egentligen inte med saken att göra.

- Ymir, påpekar fakta.

Phelan

Hero

Vad som är spoilers och inte är dessutom helt olika för varje enskild spelgrupp.
Vilket kanske är desto större anledning att märka upp saker tydligt, så kan LÄSAREN själv avgöra om han ska öppna ett inlägg före och inte efter att han hunnit se något? Det är inte alltid som det är inlägg där man "hinner" sluta läsa. Det är ju lite tråkigt om en person inte ska våga läsa nånting på forumet av den händelse att någon kanske skriver hemlisar utan SPOILER-märkning. Men jag ser inga grisar som flyger baklänges så jag antar att ingen bryr sig...

Mvh / Phelan

Ymir

Liten kantbaron

Men vad är 'hemlisar'? Det är det jag ifrågasätter.

Att Mörkret är det är tydligen allmänt vedertaget. Men varför kan inte dvärgfästens konstruktion eller alvers parningsriter vara det i vissa spelgrupper? Borde inte _allt_ spoilermärkas egentligen, eller var ska gränsen dras?

- Ymir, undrande

Phelan

Hero

Kapitlen märkta "Hemligheter" i de olika modulerna och kanske hela L&H (den är skriven för spelledare) verkar väl vara en bra utgångspunkt?

Mvh / Phelan

storken

Warrior
Re: SPOILER på hela tråden...

iofs så skriker det väl nästan rätt ut "SPOILER!" om ordet "mörker" :gremgrin:

Berfa

Veteran
Re: Mörkret i kampanj.[OT]

Jag tycker om när alla samlas på samma ställe såhär =P...

Allas våran Spelledare, Gain, Damír, Isanion...finns dom andra här...

//Berfa

Zamme

Veteran
Inte än..

Nej inte än.. men det börjar näma sig med stormsteg har jag en känsla av..
Eller vad säger du o gudsbenådade spelledare?

//Zamme

Zamme

Veteran
MoHahaha

japp nuär även lille Zamme(Zamilian) här..
Kul va?..
Jag tycker också det är värsta mysigt..

Grendel

Warrior

Håller med Phelan i det här läget. Spelarna ska inte behöva snubbla över hemligheter de kanske inte vill veta. Jag och mina spelare är lite till åren komna nu och de (mina spelare alltså) har offrat den ungdomliga nyfikenheten i utbyte mot mer spänning och mystik. De vill med största sannolikhet (inbillar jag mig) inte läsa om just det här. :gremgrin: