Tack för coolt spel och grattis till Fjodor (och hela byn antar jag). Jag trodde verkligen mörkret skulle vinna efter att jag fått facit av Basse i PM. Så snyggt spelat av Korparna!
Jag tyckte resurshantering och upplåsning av förmågor fungerade mycket fint (och fick förstås en idé på en egen variant). Tjustigt påhittat,
@Basenanji!
Däremot är jag inte alls säker på att det här med individuell vinst ger något. Ni som var kvar lite längre i spel får gärna resonera om hur ni tyckte det var! Jag för min del blev lite blockerad av att inte kunna spela bybo som vanligt, och av att det typ var meningslöst att försöka försvara mig mot xyas - det är ju jättebra för alla om någon annan röstar ut någon som inte är en själv, oavsett fraktion på den utröstade. Det fanns noll incitament för övriga korpar att försöka rädda mig. Min bybohjärna gick lite i baklås av upplägget. Hur var det för er andra? Från sidlinjen såg det ut som om ni inte brydde er så mycket om att försöka vinna individuellt. Stämmer det?
---
Om jag har räknat rätt har vi spelat 6 spel i år (hittills!). Inte illa, tycker jag.
Av den anledningen tänkte jag hålla en
PRISGALA lite innan nyår!
Priser för "Roligaste spel", "Bästa by", "Bästa scumfraktion" och "Mest innovativa speldesign". För både 2021 och 2020!
Mer info kommer!