Själv har jag två spelare som seglat upp lite på min rödlista. Röstningen i R2 ger mig känslan av att ulven/ulvarna är nöjda med en by som håller på att rösta ut sig själv, och helst står bredvid. Maken till slött och spretigt röstläge har jag aldrig sett. Detta tycker jag grönar Xyas något. Hans ganska ballsy expansion till det Joniska systemet likaså. Men han har kanske sett att vi inte ger oss på de rika såsom vi lovat och tänker att han kan gröna sig på samma sätt som Fjodor?
@RasmusL ligger nu med röster på sig, och jag tycker att hans agerande runt utröstningen av BB är skum. Han säger att han själv tror att BB är grön. Fair enough. Han röstar på Sidd = en ickeröst, vill inte ta ställning till dreven som finns. Även om han håller både BB och Xyas som gröna så känns det underligt att han inte bryr sig om vem av dem som ska ryka. Uppfattar det som att han är helt okej med att låta BB gå till stupstocken. För det som sticker ut är hur han reagerar när jag börjar vackla. Jag säger att jag tycker att BB:s beteende inte känns så ulvigt nu när han är pressad. Då svarar Rasmus:
Han vill inte själv sitta på drevet mot BB och hävdar att han själv ser honom som grön, men när jag börjar vackla slänger han in en "Nä, det där är ingen anledning att tveka. Sitt du kvar på tåget mot Bunker!". Det tycker jag känns lite suspekt.
Den andra personen jag tycker är skum är
@Martin3. Lite samma grej där. Vill absolut inte ta ställning. "Det bästa tycker jag vore att ingen röstar ut någon alls." Jo, det vore det bästa för mörkret som kan sitta och vänta till R8 och vinna på walkover. Vill satsa allt på siande när vi
vet att naivt siande är en risk. Och nu när jag läser honom med röda glasögon tycker jag att hans "Jag tänker inte satsa på att vinna"-grej i R1 också är lite unken.
Så Rasmus och Martin är i toppen på min rödlista just nu. Och eftersom vi har ett Rasmusdrev på gång så kan jag väl lika gärna hoppa på det och se om vi kan pressa honom lite och se hur han reagerar.
RÖST: RASMUSL