Jag köpte bara ett labb och har nu 525 kR i börsen. Detta för att kunna sia enligt pakten men inte hamna alltför efter i pengaklubben.
Det verkar stå mellan Sidd och Fjodor? Jag håller med om att Fjodor är rödare än Hellzon. Både Martin3 och Biobunker tyckte att han var röd, men jag ville inte lyssna. Kanske dags att omvärdera detta? Jag har hela tiden tänkt att han är grön för att han expanderade i R1, men vafan, det kanske bara var ett ballsy ulvmove? Jag har ju uppenbarligen haft väldigt fel hittills. Kan någon summera caset mot Fjodor? Han siade Impetigo, vilket var ganska lämpligt. Jag har som sagt dåligt med tid, så kan inte gräva ordentligt, men det vore ju intressant om någon orkade kolla igenom kandidaternas historik för att hitta ledtrådar.
När det gäller Sidd vet jag inte. Jag vill ju instinktivt gilla honom för att han grönar mig, men det kan ju vara en ulv som vill smöra. Saker jag kan komma på mot Sidd, då:
- I R1 minns jag hur han uttalade sig med lite antaganden om hur mörkret fungerar. Jag tror att vi har två mörker, och det var precis vad han antog. Lätt att säga sådant som ulv eftersom man glömmer bort att de andra inte vet vad man själv vet.
- Avgörandet mot Rasmus.
- Överhuvudtaget smartare och mer fokuserat spel än han brukar. Sidd "känns" lite annorlunda, tycker jag.
- Rasmus var mycket inne på att få ut Sidd, redan i R2.
- Något mer?
Det är inte mycket, och mest indicier. Frågan är om inte Fjodor är ulvigare ändå. Jag lägger rösten där sålänge, men jag är öppen för att ändra mig. Ska försöka titta in igen runt 17 eller så, i alla fall. Kanske någon instickare däremellan på fikarasten.
RÖST: FJODORSENUBA