Nekromanti Mörkret och lite om raserna i Mundana[spolier]

haltageten

Dum inuti huvudet
Jo nu är det såhär att jag satt och spånade runt lite i L&H och läste lite om det förra mörkret och om det mörker som skall säkna sig över Mundana "nästa år". Men eftersom det inte finns något riktigt material om hur de olika raserna kommer att agera i kriget så undrar jag hur ni tror att det kommer att bli.

Vilka folkslag/raser kommer att överleva? Vilka kommer att stå på mörkrets sida? Kommer alverna finna den information de behöver för att fly Mundana eller kommer de bara finna de vapnen som kan användas mot mörkret? Vilka kommer att stå kvar och slå tillbaka mörkret? Kommer dvärgarna fly ned under jord igen eller har de "lärt sig av sina gammla misstag"? Vilka allianser kommer att bildas? Tror ni att alver och dvärgar kan samarbeta?

Själv tror jag att ifall Alverna inte lyckas fly så kommer de, tillsammans med Dvärgarna samarbeta för att slå tillbaka mörkret och överleva, kanske de även kommer att försöka sammarbeta mer Tiraker även fast de avskyr dessa.. Annars så tror jag att de folkslag/raser som kommer att överleva för att skåda ljuset igen är en allians mellan Tokonbarbarer, Léramalver och sabrier. Cirefalierna kommer att stå upp fast väldigt försvagade då jag tror att "Sällskapet" kommer att klanta till det med deras fiffel med mörkret. Sen tror jag även att tiraksläktet kommer att överleva. Jargien, samt länderna på Asharina halvön (förutom Alver och Dvärgar) kommer att duka under för mörkrets makter.

Så vad tror ni?

DarkMystic

Swordsman
Med det nya mörkret kommer hela skiten bort! Människor i alla länder är så korrupta att de kommer slåss mot varandra och sedan drunkna i demoner... Drakar och Lischer kommer resa sig och resa runt och dräpa allt! Alver och Dvärgar kommer bli "vänner" men ändå duka under en hord av odöda :gremelak:... Tiraker kommer bli demonernas slavar och sedan dö ut.

Och efter mörkret finns endast människorna kvar, de slår på stenar med andra stenar och efter några hundra år kommer nya stater bildas och så fortsätter det vanliga gnabbet i Mundana tills det nya mörkret :gremelak:...

/DarkMystic positiv till ett nytt mörker, ska nog bo hos Veddosen...

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Mörkret och Misslor[Lite OT, spolier]

Hehe. Men jag tror nog ändå att det kommer att bli Misslornas tur att regera i Mundana. De kommer förvandla landet till ett teletubbieland. Sen när det nya mörkret kommer så kommer de att agulla ihjäl demonerna, ni som sett Little Nicky vet vad jag menar med att gulla ihjäl dem. Man kan säga att de kommer att ge dem blommor, gulliga kaniner och kycklingvingar.

Kenzui

Warrior
Jag har en fråga, Hur länge håller mörkret i sig? Annars så måste såklart mina kära små dvärgar överleva, men alla riken kommer att falla. Alverna kommer knappt finnas, bara mycket få av sanari alliansen, och några fler av learam. Tirakerna kommer samarbeta med dvärgarna, vilket resulterar i att dom överlever, men de dör ju såklart många. Människor försvagas, men finns fortfarande mest av dom. Insektioiderna kommer komma tilbax, men inte i nån super mängd. Därimot ödlefolk kommer komma ganska starkt. Summasumarum: Dvärgarna är bäst!

MongoMan

Swordsman
Tirakerna kommer samarbeta med dvärgarna
Ursäkta? Vad menas? Dvärgarna vill väl inget hellre än att bryta nacken av varenda tirak som finns. (Förutom Drezin med konstiga idéer förstås). Förresten, var det Drezin du syftade på med Dvärgarna? De kanske slåss (tillsammans med) med tirakerna för det har de gjort förr.

DarkMystic

Swordsman
Hur länge håller mörkret i sig?
Så lång tid det behövs... Ungefär när alla e döda(eller near death) så sticker dem flesta för inte bli dödade.

Annars så måste såklart mina kära små dvärgar överleva, men alla riken kommer att falla. Alverna kommer knappt finnas, bara mycket få av sanari alliansen, och några fler av learam. Tirakerna kommer samarbeta med dvärgarna, vilket resulterar i att dom överlever, men de dör ju såklart många. Människor försvagas, men finns fortfarande mest av dom. Insektioiderna kommer komma tilbax, men inte i nån super mängd. Därimot ödlefolk kommer komma ganska starkt. Summasumarum: Dvärgarna är bäst!
Dvärgar, Alver, Tiraker och Misslor kommer alla och dödas. Några få överlevare från varje ras kommer finnas men de kommer drunkna i odöda horder. Människor däriemot som är Mundanas bästa överlevare kommer överleva katastroferna och byba upp nya kulturer och städer.

And then the new darkness shall arrive... :gremelak:

/DarkMystic kan den visan

Wictor

Warrior
Kaninfolkets ankomst!

Människorna kommer endast att vara en liten rest som lever kvar i vissa landsändar och de andra folken kommer att vara så gott som utrotade och bortglömda när kaninfolket gör entré och erövrar Mundana med sin överlägsna fortplantningsförmåga. :gremwink:

Wilmer

Hero
Under det sista kaotiska året innan mörkret faller på allvar kommer Thism angripa ett Ghorfäste och upptäcka att alla som bodde där dött under mystiska omständigheter. Dvärgarna fann nämligen en åder med uransalter och började glatt experimentera. Medan Thism skändandes dvärgakadavren dukar under av strålningen anländer några übersanarimagiker och "tar hand" om den mystiska metallen. Kort därefter har Liljans råd Mundanas första kärnvapenarsenal.

Tyvärr finns en förrädare som för stora guldlaster säljer de mäktiga vapnen till Thism.
Innan någon hunnit reagera har Thism i ett försök att utrota klan Rhogan gjort hela Ashariska halvön till en död ödemark.

Dvärgafästena tål kärnangreppen mycket bra, dock dör de flesta människor, tiraker, misslor och alver. Insektoider och ödlefolk dör ut under atomvintern.

Tänk vad mörkret kommer bli förvånat då någon redan gjort dess arbete.