Nekromanti Mötesplats på GothCon

Zaphod_UBBT

Swordsman
Jag hänger där hela tiden, praktiskt taget =)

Lite mer precist så har jag inte anmält mig till något, men hoppas fortfarande på en out-of-competition Faller snö växer sten med Krille.
I övrigt hade jag tänkt träffa en massa härliga människor och spela indierollspel och sånt.

Vilka av er träffar man på GothCon, förresten?
Hitintills har jag bara utlovat kramar till Arvid, Kalle B, Elriique (finns du här på forumen?), Krille och Max (om han nu kommer (dags att tala med mamma Bolotin nu snart (jag vet för övrigt att det inte är hon som heter Bolotin))).

/Raspod, nej Zaphmus! Äääh...

Balderk

Swashbuckler
jag är flexibel det enda jag skall göra är att spela SM i Uno...
haha! schysst! Du måste ju vinna! :gremsmile:
Jag spelar hur som helst pass 1, 3, 4, 6 och 7... tror det var så iaf. de andra tiderna (passen mellan 16 och 21 ) är jag fri.

Att det var forumträff i Umeå två veckor efter gothcon hade jag faktiskt ingen aning om! trevligt...

/Balderk, tillbaka från mönstringen och lättad över att få slippa...

Ymir

Liten kantbaron
Jag är med all sannoliket upptagen pass 1,2,3,4,5 och 6. Ska SL:a då. Kan ju komma ned om det blir för lite spelgrupper som kommer, så jag inte får SL:a alla pass. Hände förra Gothcon, iaf.

- Ymir, räknar dock inte med det

The_Gorger

Hero
Klädsel?

Ska man skriv vad man ska ha på sig också så att man kan hitta (eller undvika) varandra.
Jag tänkte ha en gul T-shirt ev. med rolig text. Jag har inte vart på konvent förut, men alla går väl inte runt i gula T-tröjor allt som oftast, eller? :gremcool:

Morgoth

Swashbuckler
Re: Klädsel?

Själv hade jag tänkt mig nån mysig kofta, förmodligen vit... eller min beiga fleecerock. Japp, japp.

Jag vet inte om jag kommer ha fått mina glasögon vid det tillfället, men isådanafall är de små och svarta.

Balderk

Swashbuckler

Spelar väl ingen roll vad man har för klädsel? Om man bestämmer en tid och en plats att vara där på så förstår man ju att alla som är där är forumiter. Svårare än så behöver det inte vara...

/Balderk, har små silvriga glasögon med förfärlig styrka

Man Mountainman

Storsvagåret

• gosedjur fastsytt på axeln
  • bakframvänd keps
  • pin
  • kalsonger på huvudet
  • målade läppar
  • shorts
  • brynja
  • lösnäsa

Sodivra

Champion
Jaha..

Eller bakochframvända byxor? Eller ett upp och ner vänt-kors målat i blod i pannan? Uuh..

Tja, visst så kan det vara en kul idé, och ett praktiskt sätt att lägga märke till forumister på konventet.
Om inte annat så kommer kanske de andra besökarna undra vad det är för konspiration som gör att folk går runt med blommor i knapphålet.. :gremwink:

Jo, det kan ju funka, men det får ju vara något smakfullt som alla kan tänka sig att bära, och som inte är för svårt att få tag på.

chrull

Stockholm Kartell
inget funkar.

blomma i kavajslaget - jag kommer troligen inte ha något kavajslag att fästa den i.

gosedjur fastsytt på axeln - eh. nej tack.

bakframvänd keps - nej, och min mössa går inte att vända på :gremsmirk:

pin - har du varit på konvent någon gång? det kommer bli svårt att se bland alla "mest konventspins-vinner"-människor... även om en www.rollspel.nu-pin skulle vara en ganska trevlig grejj...

kalsonger på huvudet - nej tack. jag klarar mig :gremlaugh:

målade läppar - tro mig. ni vill inte se mig i läppstift.. usch usch usch

shorts - skulle kanske funka, men om det inte är varmt så kommer man frysa, är det varmt kommer flera att ha shorts...

brynja - nej tack. kallt fult och eeeeeew...

lösnäsa - lösnäsor är så fruktansvärt jobbiga att ha på sig...

mig kommer det kanske gå att känna igen på det blåa skägget, det beror på om jag orkar färga det igen...

chrull

Troberg

Sinister eater
Re: Jaha..

Jo, det kan ju funka, men det får ju vara något smakfullt som alla kan tänka sig att bära, och som inte är för svårt att få tag på.
Alla kan bära på en gummikyckling?

Man Mountainman

Storsvagåret
Lätt fixat

blomma i kavajslaget - jag kommer troligen inte ha något kavajslag att fästa den i.

Ta en skjorta, och fäst den i knapphålet till ena bröstfickan.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Du kommer alltså? [NT]

Kofta, förresten.. Är inte det sånt som tjejer har, eller är jag dum?

chrull

Stockholm Kartell
Re: Lätt fixat

ger du mig en skjorta då?

Jag tror jag äger två skjortor som jag fortfarande kan använda, den ena har två fickor utan lock, den andra har inga fickor...

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Lätt fixat

ger du mig en skjorta då?

Duger det med en rutig flanellskjorta? Sådana kan jag uppbåda tonvis.

Netfeed

Swashbuckler

vad hände egentligen med med forumtröjorna skulle de inte komma till förra årets gothcon? :gremgrin: :gremsmirk:

Balderk

Swashbuckler
Men vänta ett tag!

Den därwww.rollspel.nu-pinnen som Chrull föreslog skulle vara en kanonpryl! Inte så dyrt att beställa pins från näåtet heller, sedan kan man ju sälja dem där man får de vanliga konvents-pinsen för en femma eller en tia. Frågan är bara om man skulle få dem i tid... Vad säjs?

/Balderk, som än en gång påpekar att det egentligen inte behövs nått sätt att känna igen folk på...

Gardener

Champion
Re: Men vänta ett tag!

Tror inte det finns tid till att ordna det, och det finns nog ingen som har råd att stå för kostnaden. Men jag kan kolla lite på saken.