Nekromanti Mötesplats på GothCon

Johan K

Gammal & dryg
Re: Klädsel?

När jag ska gå på konvent så skulle nog jag inte använda något av de förslagen...
Skluue nog hålla mig till shorts elelr något sånt..

Morgoth

Swashbuckler
Re: Du kommer alltså? [NT]

Kofta, förresten.. Är inte det sånt som tjejer har, eller är jag dum?

Det är väl okej för killar att ha kofta? Ska vi göra en poll om det, eller...? :gremwink:

Inte säkert att jag kommer, fortfarande. Tralalala... *ignorera alla som tjatar*

EchonCique

Hero
Re: Du kommer alltså? [NT]

Nej.
Du SKALL komma annars skickar jag hemliga agenter underordnade mig & Usama Bin-Laden att föra dig till GothCon. Det är inget löfte, det är ett hot. Humm.. :gremsmile:)

Balderk

Swashbuckler
Re: Men vänta ett tag!

Ja alltså det finns sidor på nätet (kan ingen i skallen) där man kan beställa pins från för paketpris (typ 5,10, 20 upp till 100 och säkert fler) och ju fler man beställer desto mindre blir priset per pin. Då kan man alltså beställa ett märke eller en text att ha på pinnen. Finns även pins-maskiner att köpa så man kan trycka egna. Jag är inte så insatt i det hela så jag kan ha fel på sina ställen.

Skulle säkert kunna luska fram någon sida om någon skulle vilja det.

/Balderk

Balderk

Swashbuckler

Mmm... fattar att det är svårt med tid och ekonomi och sådant. Skulle ju vara värsta misslyckandet om man inte fick dem i tid. Trevligt att du kollar lite på saken i alla fall. Uppskattas. Vore ju schysst om det gick att ordna.

/Balderk, skulle gärna ha en forum-pin

Gardener

Champion

Har hittat ett ställe som mot extra betalning kan kan ordna det på kort tid och enligt rykten så har de gjort ett bra jobb på en vecka tidigare, så det kanske kan gå. Problemet är dock alltså främst att kunna finansiera det hela.

Håller även på att kolla om det går att ordna på annat sätt också, men det är inte så troligt.

The_Gorger

Hero
Utochinvänd mossa!?!

Vad sägs om att ha på oss utochinvända mössor?
De flesta har en mössa och det kräver ingen ekonomisk kraft att vända utochin på den i några dagar.

Det blir ju problem för dem som vill showa off sina balla frisyrer ... :gremwink:

Balderk

Swashbuckler

Har hittat ett ställe som mot extra betalning kan kan ordna det på kort tid och enligt rykten så har de gjort ett bra jobb på en vecka tidigare, så det kanske kan gå. Problemet är dock alltså främst att kunna finansiera det hela.
Härligt! Riktigt schysst faktiskt. Hoppas bara att det ordnar sig med finansieringen, hade jag haft några pengar hade jag själv kunnat hjälpa till men nu har jag inte ett öre som synd är. Får hoppas att många forumiter skulle passa på att köpa en pin om det skulle finnas också. Vore ju sorgligt om det bara var ett fåtal som köpte dem juh! Men bra jobbat!

/Balderk, kan tänka sig att köpa flera pins

Gardener

Champion
Köpa www.rollspel.nu-knapp

Hur många är intresserade av att köpa en knapp som visar att man är en forumist på GothCon?

Det verkar som om jag har möjlighet att ordna en liten upplaga knappar till GothCon så jag skulle vilja veta hur många som skulle betala en tia eller tjuga för en knapp.

Finns det stort intresse kan vi sedan se till att fixa fler till LinCon eller forumträffen.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Köpa www.rollspel.nu-knapp

Jag vill absolut köpa flera stycken men kommer inte att ha möjlighet att bege mig till Gothcon. Däremot kommer jag antagligen att besöka LinCon. Är det möjligt att man kommer att kunna köpa dem på hemsidan i framtiden? Hur går det förresten med T-skjortorna? Är det projektet nedlagt?

Ackerfors

Alas, your rapids!

Finns det stort intresse kan vi sedan se till att fixa fler till LinCon eller forumträffen.

Jaa, det vore väldigt bra. Skulle gärna köpa flera stycken om det är så att de kommer finnas tillgängliga på Lincon. :gremsmile:

Gardener

Champion

Som sagt så är detta bara för de som kommer på GothCon och vill ha lättare att känna igen andra forumister, så det blir en väldigt låg upplaga och man bör inte köpa mer än en per person på GothCon. Sedan kan vi göra en riktig beställning och förhoppningsvis få dem till LinCon eller kanske forumträffen.

Angående tröjorna så gick det i stöpet då tryckeriet aldrig hörde av sig men vi kommer göra ett nytt försök så småningom med något annat tryckeri. Men det blir av först när vår PR-ansvarige, Seinet, har tid att ordna det.

Någon försäljning via hemsidan tror jag inte vi kan erbjuda då det blir för mycket jobb med att ta betalt och posta etc. Kanske om vi kan ordna det via någon befintlig webshop eller liknande, vi får se. När vi väl har knappar och tishor så vill vi ju gärna att de kommer er besökare tillhanda på ett så smidigt sätt som möjligt.

Johan K

Gammal & dryg
Ävemn jutan Gothcon..

för min del så skulle jag tycka att det vore lite fränt att ha en sådan knapp.

seinet

Swashbuckler

När vi väl har knappar och tishor så vill vi ju gärna att de kommer er besökare tillhanda på ett så smidigt sätt som möjligt
... och så billigt som möjligt.

/Seinet Wintermute - Skall springa till tandläkaren nu

Snow

Swashbuckler
Streckkod

Vad sägs om att vi alla ritar en streckkod i pannan??? :)
Man skulle kunna skriva sitt nick under streckkoden

Okej, om ni inte vill rita den i pannan finns andra sätt. Rita den på en pappersbit, klä i genomskinlig tejp så det blir som en namnskylt. nåla fast på lämpligt klädesplagg. Inte lika svårt att urskilja mot en massa buttar...

Storuggla

Champion
Re: Streckkod

Då kan ni väl lika väl komma överens om att en tjomme är klädd på ett udda sätt (enorm hatt, fluga eller har en skylt) och sedan flockas alla till denne? Eller? o_o;;

Storuggla, petar sig i örat med en servett