Nekromanti Mûhad-kanalen

Ymir

Liten kantbaron
Re: Följdfråga

Jo...du har helt rätt, onekligen.

Men en fråga bara....hade det ändå inte varit mer logiskt att placera jättestaden Alkharzan på kusten mot Igonhavet? Känns som om handeln är betydligt mer gynsamm på den kusten...

- Ymir, funderar vidare.

Oftar Mosse

Veteran
Magi någon?

Många bra poänger och en trevlig historialektion :)
Men jag tycker att ni förbiser en ganska viktig faktor som inte existerar, mig veterligt, i vår värld.

Magi. Om man krämar på ordentligt med ett tjog organiserade magiker så kan arbetet säkerligen bli jävligt mycket lättare.

Dessutom har vi i den vackra Mundanavärlden tillgång till dvärgiska ingenjörer(grymt felstavat?), tirakiska muskler och dessutom, som många påpekat, slavar i drivor.

Jag tycker att hela iden är ett lysande upplägg till en fet kampanj. Jamenar, man kan nog slita ut både en och två äventyrare på att vakta byggmästare, leta sabotörer eller varför inte anlita våra kära puckon till RP:s att förstöra hela grejen själva. Dessutom, vad kan inte finnas nergrävd i ökensanden?

Så för att sammanfatta. Se det inte som en omöjlighet att någon sätter igång projektet, men var inte heller för säkra på att det blir klart.

Krille

Super Moderator
Re: Magi någon?

"Dessutom har vi i den vackra Mundanavärlden tillgång till dvärgiska ingenjörer(grymt felstavat?), tirakiska muskler och dessutom, som många påpekat, slavar i drivor."

Det är inte muskelkraften som är problemet. Det är logistiken. Magiker och slavar hjälper föga om man inte har infrastrukturen för att bygga kanalen.