Det ser ju ut som att jag ryker i morgon. Jag hinner kanske kika in en stund på förmiddagen, troligtvis runt 11.35 så det blir inte tid för att vända några drev då.
Jag hinner inte läsa tillbaka men tror att det kan vara värt att fundera på vilka ulvar som hoppat på drevet mot mig, jag tror att det finns en eller två med tanke på hur hårt drevet slog ner.
Framför allt vill jag lyfta Sidd. Han hoppar på drevet sent när det var ett reellt alternativ att Larsson skulle ryka och hans officiella (!) motivering var en tillbakakaka (han röstade på mig framför Larsson för att jag röstat på honom
. Detta var hela förklaringen). Jag vill påminna om att Sidd har en bekräftad historia av att tillbakaka som ulv.
Jag tycker Basse gör en liknande alibimotivering sent för att ligga med rösten på mig, men sen måste det påpekas att ingen har presenterat nåt särskilt solitt case: Jag grönade inte automatiskt xyas, jag var för långsam med outningen, jag blev för defensiv när jag fick allas röster på mig plötsligt… it’s all circumstancial. Så klart. Och det finns ju fler bland oss som gjort samma saker denna rundan men där det inte föranlett något drev.
Jag tror att det jag ryker på är att xyas är i det närmaste bekräftat grön och har bestämt sig för att jag är varulv. I hans nästan bekräftade grönhet läser man då omedvetet också in att han har rätt i sin anklagelse mot mig (man tänker lite xyas vs. Impetigo vilket ju är en falsk uppställning, båda är ju (nästan bekräftat) gröna.
Många upplyfter därför xyas anklagelser till (nästan bekräftade) sanningar och sen hoppar ett par ulvar på och nickar med entusiastiskt tills det blir en liten pöbel med hötjugor som sjunger ”det vi inte förstår kan vi inte tycka om!” Medan de tågar mot min ensamhetens fästning där jag vankar av och an i min sal, mumlandes ”det finns ingen paranoid siare…”
Så, i morgon vet ni i alla fall att Empiricus må vara naiv och galen, men han är i alla fall inte paranoid!
Ave atque vale!
PS. Rösta ut Sidd, Larsson, Basse, och om det fortfarande finns en ulv kvar så rösta ut martin3, teonorstuga eller vad han heter och sen kk. Segern i en liten ask!