chrull
Stockholm Kartell
Jag tror inte alls de har några problem med att vi bokar det. Det var enbart info om att det måste göras. Jag kan prata med dem nästa gång jag är där.Sapient said:Brukar gå att boka sådana utrymmen om man kan utlova en hyggligt stor grupp som är hyggligt återkommande, även om inte alla äter alltid. (Vi kan ju göra vårt bästa i början...)chrull said:Biblioteket måste bokas i förväg och är oftast reserverat till sällskap om 6+ som äter.anth said:Förslag: om vi utser Bishops som WRNUs stamhak föreslår jag att vi lägger beslag på det runda bordet i rummet bakom baren (alla som var där igår borde ha sett det då vi satt intill det).
Om man förklarar syftet och kan utlova regelbundna besök av skötsamma personer som gärna dricker öl, så brukar det inte vara något problem. Ökad vinst utan behov av extrapersonal brukar vara en bra deal för ägaren.
(För övrigt är min erfarenhet av att driva klubbar på diverse ställen i stan att det eg. inte alls är maten som är grejen, eftersom den har liten vinstmarginal - det är att mat är en pålitlig signal om egenskaperna ovan, alltså att vara skötsamma men villiga att spendera lagom mycket stålar - dvs. köpa öl - utan att bli drängfulla och besvärliga...)
Det enda är att de lär tröttna på oss om det bara är tre, fyra som dyker upp per gång.
Vilket skulle kunna vara idag.