MESTERULVS förmågor var:
(Fick köpa förmågor för 5 poäng)
Extra ulv 2p (du får en annan spelare på varulvslaget. Du avgör vem som ska nattmördas och du skickar in förslag på vem som ska nattmördas. Om inget förslag lämnas in slumpas en bybo att dö.)
Ingen siare 2p (ingen siare finns i spel)
Ingen väktare 2p (ingen väktare finns med i spel)
Galen siare 3p (siaren ger ”omvänd” information och siar en ulv som bybo och tvärtom)
Falsk väktare 2p (väktarens förmåga fungerar inte)
Miller i byn 1p (En bybo kommer om den blir siad visa sig tillhöra ulvfraktionen)
En reaktion på detta, från mig som inte deltog: Är inte förmågan "Ingen siare" lite menlös här, eller borde i alla fall kosta tre? Om jag köper den för två poäng har jag tre poäng kvar. Jag kan köpa en extra ulv och ha ett poäng kvar, men det enda jag kan spendera det poänget på är mjölnaren, som blir menlös utan siare. Eller så kan jag låta bli att köpa extra ulv och spendera alla tre poängen på "Galen siare", men den är ju än mer menlös.
Eller, nu när jag tänker efter är det ju inte alls så. Mjölnare och ingen siare hade ju varit en asfräck kombo. Jag hade kunnat outa mig som siare i vetskapen om att ingen annan kommer att vara det, säga att jag siat en ulv i mjölnaren, som då måste outa sig som sådan. Eftersom det vore menlöst att ha en mjölnare utan siare hade jag därmed ytterligare stärkt min position som siare! Sedan siar jag alla grönt så att ingen har anledning att misstro mig, och låter byborna göra jobbet åt mig.
Fan, det hade varit en hardcore strategi. Blev nästan lite sugen på varulvsspel själv nu.