Ja men tror du att ulvarna har råd med det och samtidigt en extra ulv + nattmord? Med den teorin får vi isåfall anta att KK är ensam ulv?En MU-strategi hade kunnat vara att köpa bort siaren, lägga till miller (för att det skall verka mer troligt att siaren är kvar) och med alla kort på hand claima miller. Men det verkar väldigt dyrt eftersom vi vet att MU köpt en kompisulv också.
Jag skriver ju att det verkar väldigt dyrt, så jag tror inte det är troligt. Det är bara svårt att göra en perfekt analys eftersom vi inte har prislistan.Ja men tror du att ulvarna har råd med det och samtidigt en extra ulv + nattmord? Med den teorin får vi isåfall anta att KK är ensam ulv?
KK menar på att han har siat rött nu. Hur ser du på det?Röven. Man ska inte trycka ctrl + enter på forumet haha
Fortsättning från ovan.
Jag tror att förmågekombinationen är denna: En kumpan, nattmord och miller. Om någon förmåga är billigare än mina uppskattningar så skulle jag tippa på att den naiva siaren fått vara med och leka också.
Förstår jag det rätt att du alltså har en ulv att presentera denna runda?Jag sade Vimes grön R1 (bekräftad grön)
Jag siade X Ulv i R2 (jag är inte en galen siare det är bekräftat. Jag är inte en naiv siare, bekräftat i och att jag siade ulv och inte grön)
Ah, jävlar missade det.KK menar på att han har siat rött nu. Hur ser du på det?
Ja som LJS säger så är det bara att gå ut med det. Vi lynchar KK och den siade och sen är det är klart.Ah, jävlar missade det.
Okej, men det då är sannolikt inga poäng spenderade på att ta bort eller nerfa siaren. Under förutsättning att KK talar sanning då.
Men då vill man ju gärna veta vem det var som KK siade rött? Och det finns ju egentligen ingen anledning för KK att hålla tyst om det, vi vinner ju mest troligt om vi hänger den ulven.
Haha, ja, det är ju fan inte en dum plan. Om man vi håller fast vid den. För det är ju osannolikt att det finns tre ulvar, right?Ja som LJS säger så är det bara att gå ut med det. Vi lynchar KK och den siade och sen är det är klart.
Tror det kommer vara du som pingar rött. Om KK varit ulv så har han grävt sin egen grav (om han inte valt att sia mig av weird anledning); hade han varit ulv hade det varit bättre att ’hitta’ en grön bybo denna runda och sedan peka ut en röd i nästa.Röst: Konrad Konvalj
Vem var'e som pinga rött?
Hur skulle KK eventuella siande av dig påverka situationen?Tror det kommer vara du som pingar rött. Om KK varit ulv så har han grävt sin egen grav (om han inte valt att sia mig av weird anledning); hade han varit ulv hade det varit bättre att ’hitta’ en grön bybo denna runda och sedan peka ut en röd i nästa.
Röst: Stövelkatten
Just det millerförmågan! Det var inget.Hur skulle KK eventuella siande av dig påverka situationen?
Precis. ulv-KK kan säga ’jag siade Larsson för att vara säker, synd att vi röstade ut honom men NU har jag hittat en rödis på riktigt grabbar och tjejer’.Just det millerförmågan! Det var inget.
Om det är så att han säger att jag är röd och ni hänger mig så kommer vi fortfarande vinna nästa runda. Det skulle ju vara tråkigt, men inte hopplöst. Det bidrar ju till att byn vinner liksom.Hur skulle KK eventuella siande av dig påverka situationen?
Det här förstår jag inte? Har miller någon särskild förmåga förutom att pinga motsatt?Just det millerförmågan! Det var inget.
Precis. ulv-KK kan säga ’jag siade Larsson för att vara säker, synd att vi röstade ut honom men NU har jag hittat en rödis på riktigt grabbar och tjejer’.
Nej det är precis det som är förmågan.Om det är så att han säger att jag är röd och ni hänger mig så kommer vi fortfarande vinna nästa runda. Det skulle ju vara tråkigt, men inte hopplöst. Det bidrar ju till att byn vinner liksom.
Det här förstår jag inte? Har miller någon särskild förmåga förutom att pinga motsatt?