Nekromanti M&M fel???

Moghadein

Veteran
Effekterna kross och skärpa har inte samma möjlighet att öka varaktighet. Skärpa kan göras provisorisk men inte kross, varför?

Tycker de är såpass lika att de borde ha samma förutsättningar. Hittat ingen errata angående detta(neo. hemsidan).
Ska reglerna för skärpa gälla eller tvärsom?

Grisodlarn är magus wannabee

Absimiliard

Veteran
Inte märkt det, jag såg att skärpa kan bli provisorisk och tyckte det var konstigt eftersom det ganska effektivt gör riktiga magiska vapen av likande typ menignslösa...

Det är ju bara att kasta en provisorisk skärpa på ett svärd så har du ett ypperligt "magiskt" vapen, och hela den kopliserade alkemiska processen meningnslös.

så jag skulle tro på att den inte kan bli provisorisk egentligen, men någon ****(Neo) kanske bör svara på det.
/images/icons/smile.gif

-He doesnt like the war,
he doesnt understand why he must go out and die,
when the men responsible for it sit at home in safety.
But Death said,
-i what him.
So he went...

Evil Peter

Hero
Jag tror nog att det är rätt att den kan vara provisorisk. Problemet med det är att en magiker kan kasta Riva Sönder Väv och vips så är vapnet inte magiskt längre...

C

Helmgast
Bara så att du vet,

så har ceremonin Välsigna Vapen en provisorisk skärpa på ett filament.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Moghadein

Veteran
Re: Spiken i kistan

Var precis på väg att bestämma mig för att provisorisk inte skulle gå att använda, eftersom ritual kan göra MYCKET kraftfulla vapen men om alla sketna daaktroende kan skapa göra det då kan Moghadein också.

Så det så

Eller så ska väl reglerna läsas bokstavligt (olika för skärpa och kross) eftersom ingen från neo har svarat på tråden.

eon är bra

Helmgast
Neo, läs.

Ja, egentligen borde Zorianmunkarna kunna välsigna sina stavar, men i Religionerboken nämns ingen sådan ceremoni, detta är en sak till som talar för att kross inte går att göra provisorisk.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.