Nekromanti Madagaskar

T-RED

Warrior
Jag vet inte men det kanske bara är jag som fått för mig att Madagaskar liknar New York i filmen Flykten Från New York.
Med den stora skillnade att Madagaskar har en diktator med tillhörande millitärpolis som faktist är någorlunda vältränad/ utrustad.
Det vore ju ganska kul att skicka rollpersoner till en sådan plats där de enda lagarna som finns är att inte sätta sig upp mot diktatorn på något sätt.
// T-RED "Ordning är till för idioter. Genier behärskar kaos"

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Är inte NY i flykten frå NY extremt nedgånget, skitigt och laglöst ?
Madagaskar har troligtvis en ganska stark polis/militär som håller ordning på saker och ting.
Men tja, boken säger ingenting. Du är SL, det är upp till dig /images/icons/wink.gif
Tänk dock på att Madagaskar är troligtvis det mäktigaste landet i hela Afrika, så så skitigt bör det kanske inte vara. Det sägs att landet har fått knökmycket bidrag i form av pengar och militära resurser från Företag som har fått 'etisk fristad' i Madagaskar. Så helt fattigt är det inte direkt, och Militären ligger väl nånstans emellan Stark till Mycket Stark antar jag...

nomardiculdacar

Warrior
Jodå, att Madagaskar är mäktigt kan ingen förneka. Disengani (diktatorn) har bombat både Mocambique och Tanzania, och har mer än 11 miljoner människor på sitt samvete, över tre miljoner är madagasker (madagaskarianer?). Det där med militären stämmer bra, när omvärlden försökte skicka kärnvapen mot Disengani (det var väl ett tiotal bomber) sköts alla utom en ner av Madagaskars effektiva (tydligen) robotförsvar. Jag skulle vilja spela en kampanj som gerillasoldat i Madagaskars berg, fast jag har alltid haft en förkärlek för att kämpa mot omöjliga odds.

Nalle med AK4

Swordsman
Ett sånt inlägg skrev jag för ett tag sedan. Jag refererade till och med till samma film. Har du rippat mej, din jäkel?/images/icons/wink.gif

Mja, nu tror jag snarare att Madagaskar liknar någon mörk medeltidsskildring. Det är ganska städat och så, folket hålls i schack av våldsamma militärer, poliser, militärpoliser samt en övernitisk underrättelsetjänst, de styrande och välbärgande mår bra, men folket är ganska lessamt.
Krig kostar och det är folkets pengar som betalar.
Såna skildringar som Flykten från NY tror jag passar bättre på Moçambique, Disanganis favoritoffer. De är ju rätt så rejält sönderbombade av Madagaskar, så jag kan tänka mig att kriminella härskar i de söndrade städerna, gängkrig råder och de mest välbärgade har satt sig i säkerhet i någon liten trist bunker-arko ute på savannen/öknen (är inte så bra på Moçambiques geografi) och regeringarna är maktlösa. det är väl ganska stor risk att de styrande också är i bunker-arkon i öknen. Tja, det är min syn på saken.
Nalle, som faktiskt varit i Madagaskar i Neotech.

Nalle med AK4

Swordsman
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har våra rollpersoner varit i Madagaskar. Vi råkade hamna på en båt dit efter en fyllefest, och upptäckte att Colt skeppade anti-nuke-vapen dit. Men vi fick betalt för att inget säga(chansen är väl ganska stor att vi skulle dö ifall vi sa något).
Min RP funderar förresten på att publicera bilderna från resan i sin tidning och täcka över företagets logga och skriva att något företag skeppar kärnvapenförsvar till Madagaskar...
Nalle, som leker med döden

Ronnie

Veteran
Madagaskar modulen

En av de moduler jag såg framemot mest på den tiden det begav sig var den som skulle handla om Madagaskar. Inga planer på att återuppliva den Neogames?

ripperdoc

Myrmidon
Tja, i vilket fall lär Madagaskar fortfarande vara mycket jungel. Eftersom Disangani inte direkt tar väl hand om sina civila så lär dessa inte ha det särskilt bra. Kvar är förmodligen ett antal toppmoderna militäranläggningar, företagsskrapor och myndighetsbyggnader.

/RipperDoll

Emil

Hero
Re: Madagaskar modulen

Har inte hört något om den, så det lär inte bli någon på åtskilliga år i alla fall...

/Emil

Del'Amarth

Veteran
Fanns det någon anledning till att de inte döda er och dumpade er någonstans istället för att ge er pengar?