Nekromanti Maffia

Hotdog

Veteran
En spelare i min grupp har blivit en ganska hög maffia boss så nu undrar jag hur kan man untnyttja detta år 2059 är maffian likadan som den är nu eller inte isåfall vilka skillnader, tyvärr så tycker jag att informationen om maffian är ganska klen faktiskt, så varför inte göra en modul om bara maffian och annan brottslighet där kan man ha med hur långa straffen kn bli för olika brott. Man kan också gå in djupare på hur en rättegån går, det går också att ta upp polismakten och vad dom gör åt den organiserade brottsligheten

MVH: Hotdog

Få se vad min storyxa kan göra åt saken (hehehehehehe)

Largoi

Warrior
rättegångar och straff och sådant kommer nog i Police modulen

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

hatten

Swashbuckler
Att tänka på

1Problem: I N2 så är det möjligt att ha kameror innuti ögonen så det är lätt att spela in bevis.. Svårt att upptäcka kameror..
Där imot så är det lätt att göra naturliga dator animeringar ( ser exakt ut som de levande mäniskor )
1 Lösning: Maffian använder sig av folk med muskler som inte är rädd att tillbringa typ ett liv i fängelse.. ( Idioter ) och folk som är
elit och väl utbildade bra förklädda och bor utanför landet..

2. Problem: Det är svårt att INTE lämna kvar DNA på mordplatser och med till och med 2000 talets teknik krävs väldigt få celler för
att indentifiera en brottsling.. I N2 krävs mindre och de är bättre på att få tag i och hitta celler..
2 lösning: Maffian använder sig av folk de kan offra. Eller så använder de sig av diverse gaser som förstör cellernas DNA utan att
skada eller döda människor..( genom att bryta ner DNA kedjan ) De använder även hackers som förstör polisens lagrade fakta..
De dödar offret på ställen där polisen sällan är på och de förstör offret genom syror och gömmer kropp och bevis tills bevisen har
förstörts eller allt är glömt de skyldiga är döda osv..
De kan vidare "döda" folk genom att förstöra deras liv genom dator torperder som lägger in "falsk" fakta i exempel vis polisens dator
bas..
De använder sig av hot om våld och våld eller genom att droga offret och tortera honom eller göra han beronde av droger och hotar
att avslöja hans drogbehov för cheferna.. osv..

Tips VAR kreativ var fantasi fylld och tänk i flera led..

Första ledet:
VAD har Polis och lag för möjliga vapen och utrustning mot brotslingar???
VAD kan vanliga folk ha för vapen och utrustning mot brotslingar???

Andra Ledet:
HUR motverkar eller förvirrar de dessa vapen och utrustningar och HUR gör de det..?
VAD gör de mot vanligt folks utrusntning ?

Tredje Ledet:
VAD gör polisen för att hindre dem att hindra dom att hindre deras utredning.. ?
VAD gör vanligt folk för att hindra broslingar..
DU fattar *ler* försök att inte tänk till mer än led 4.. Huvudvärk kan bli extrem då.. *ler*
Och tänk på att varje led kan orsaka spinnoffs.. ( Spinn off är sido utvecklad teknik.. exempel Radar forskning gav upphov till exempel viss Microvågs ugnar.. )

Idag arbetas det på att hitta sätt att fånga in hudpartiklar och hår bitar som ramlat av en person.. Att fånga in och hitta sådant är
svårt men man kan få ur DNA ur sådana partiklar.
Delar av en person ramlar hela tiden av så om man har varit mer än någon timme i rummet lämnar man efter sig ett spår som kan
hittas flera dygn efteråt.

Sen kommer vi till datortekniken kameror är så små i N2 att de kan vara mindre än en knappnål och alla som har tappat en knapp
nål vet att de kan vara svåra att hitta.
Och att dra på sig en strumpbyxa hjälper inte i N2 det funkar knappt idag. allt vad polisen behöver göra är att mata in ditt
kamoflerade bild i en dator så kan datorn visa hur du ser ut utan strumpbyxan.
Nej det är SVÅRT att vara olaglig i N2 om man inte har hjälp

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> jag har samanfogat saker jaghar sagt om brott i N2 tidigare som insperation.. <p><hr></blockquote><p>

Emil

Hero
Båda dina problem ser inte jag som direkta problem för maffian. Polisen kommer nämligen inte riktigt åt den. Idag är det ju bevis och sånt som utgöra problemet, men år 2059 handlar det om kraftig resursbrist samt problem att hitta de personer man letar efter i den omfattande undre världen (vilket hänger ihop med avsaknaden på resurser...).

Maffian har helt enkelt övertaget, dels för att de inte bryr sig om att lite fotfolk ramlar bort och dels då de har tillräckliga kontakter för att förhindra några värre polisangrepp.

/Emil

Kolla gärna in Eon SE på <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>.

Emil

Hero
tyvärr så tycker jag att informationen om maffian är ganska klen faktiskt, så varför inte göra en modul om bara maffian och annan brottslighet där kan man ha med hur långa straffen kn bli för olika brott. Man kan också gå in djupare på hur en rättegån går, det går också att ta upp polismakten och vad dom gör åt den organiserade brottsligheten

När det gäller rättegångar tycker jag att det räcker ganska bra med de regler som finns, däremot håller jag med dig om att det inte står särskilt mycket om maffian. Polismodulen kommer, förutom att handla om polisen, även att ta upp brottsorganisationer i detalj.

För den som inte kan vänta på Neotech Police rekommenderar jag Neotech Euro. Där kommer du finna massor av information om eurpeiska brotts- och terristorganisationer.

/Emil

Kolla gärna in Eon SE på <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>.

balls of steel

Veteran
asså vad händer då om en RP hamnar i finkan, om man utesluter rymmning, ska man spela med dom andra ute i rollspelsvärlden och fängelsekunden paralelt, eller ska man hoppa fram till des att RP kommer ut, eller kan man ju utesluta han i finkan ur spel gruppen tills han blir fri

balls of steel

ripperdoc

Myrmidon
Brutalt straffsystem? Åk till Madagaskar...

Jepp...
Det finns även fler länder.
Nej, personligen tycker jag förvisso att Judge Dredd både är en tämligen bra film (första halvan rätt bra, andra usel) och även att dess straffsystem är coolt, men det är inget jag vill applicera på Neotech som jag spelar det.
Fast egentligen är polisen nästan lika brutal som i Judge Dredd. Det händer ofta att de bara skjuter brottslingar rakt av, och i en del områden elelr städer är andelen dödade brottslingar (dödade i strid med polis alltså) större än andelen gripna. Brutal borrtslighet gör polisen brutal. Så tro inte att det är silkesvantarna som skall på, _förutom_ förstås, när polisen hanterar maffian. Maffian är polisen f.ö. ofta samarbetspartner med, mer eller mindre frivilligt.

/RipperDoc - fler rollpersoner dör än poliser

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Largoi

Warrior
Tja... man kan ju som SL antingen låta hela gruppen åka dit på nåt om det är meningen att dom ska det annars tycker jag att om det innebär problem skall man som SL inte låta det hända...
Även en dålig tjuv som är RP borde inte åka dit inte få så mycket helelr men han borde inte åka dit rollpersoner ska "stå över" mängden och inte åka dit om det inte är meningen, detta är iaf vad jag tycker

Robban

Hero
Men om dom är så dumma så att dom inte ens tänker på att undanröja bevismateriel så är dom ju rätt körda...

Straffa dom, straffa dom hårt!

Robban

Largoi

Warrior
Jag tycker:
Man ska inte straffa spelare bara för att dom har otur med tärningarna det är om dom gör dumma saker (spelarna då) t.ex. attackerar 5000 pers ensam eller nåt som dm borde dö eller ja säg att dom vill bryta sig in i pentagon med en nagel sax eller så då borde dom åka dit (eller som en i min spelgrupp säger åt ett gäng tiraker inne i en grotta att han bara ska hämta sin yxa och går sedan in)