Nekromanti Mage inspirerat av AW

Sodivra

Champion
Ja, visst!

Du skulle kunna ha ett move i stil med...

När du tränger dig igenom någons nät av lögner och lönndom, slå +stat. På en träff så hittar du en sanning som säger något nytt och intressant. På 7-9 så drar du också till dig uppmärksamhet och trubbel.

Det är alltså inte så mycket en move för att se om du hittar ledtrådar, för det gör du så fort du börjar rota i saker, utan en move för att se om du drar till dig trubbel. På en miss kan man fortfarande få en ledtråd (om inte skurkens goons plockar en först), men den kanske är kryptisk och förvirrande.

To do it, you have to do it: Slå den när de undersöker övergivna lägenheter, frågar runt, osv. Inte som open your brain som man kan sitta på en stol och göra.

oolaa

Veteran
Ja det var något sådant jag tänkte. Däremot kommer jag nog att använda mig av reglerna från Mage: The Awakening men jag kommer att inspireras av Apocalypse World när det kommer till konsekvenserna av tärningsrullandet. Istället för bara lyckas/misslyckas så tänkte jag göra det mer likt apocalypse world.

Kanske att 1-2 successes får konsekvenser liknande ett 7-9-resultat och att 3+ räknas som 10+.

Beroende på vilka abilities spelarna använder när de undersöker så får det olika konsekvenser.

Sodivra

Champion
oolaa said:
Ja det var något sådant jag tänkte. Däremot kommer jag nog att använda mig av reglerna från Mage: The Awakening men jag kommer att inspireras av Apocalypse World när det kommer till konsekvenserna av tärningsrullandet. Istället för bara lyckas/misslyckas så tänkte jag göra det mer likt apocalypse world.

Kanske att 1-2 successes får konsekvenser liknande ett 7-9-resultat och att 3+ räknas som 10+.

Beroende på vilka abilities spelarna använder när de undersöker så får det olika konsekvenser.
Oh, right!

Jag tror det kommer bli kanon.