Telephalsion
Swordsman
Allt sånt går ju att skapa, om man är villig att investera massor av tid och pengar.
Gör varje pil till en artefakt, osv osv.
Gör varje pil till en artefakt, osv osv.
Som Kraetyz skrev, allt för high fantasy i min smak. Allt för mycket D&D-känsla, vilket jag inte alls associerar med Mundana.Dark Adonis said:Av vilken anledning anser du att dom inte skulle passa?
Det skulle vara mycket, mycket möjligt. Och bra.Petter42 said:Man skulle annars kunna göra bågen eller kogret magiskt, så att det kastar någon effekt med temporär varaktighet.
Typ skärpa, magnitud två, som aktiveras när bågen spänns och slängs på pilen innan man skjuter iväg den.
På det kan man ha ett aggregat eller en kristall.
Inte särskilt svårt och bara jättedyrt, om man inte är alkemist själv, och ökar skadan med Ob2t6.
Jo det är sant. Men med tanke på alla super artefakter en magiker kan göra med närstridsvapen så förstår jag inte varför det skulle vara mer high fantasy med en magiker pilbågsskytt än en närstridare. Som sagt man kan ju göra varje pil till en artefakt. Vilket är sinnessjukt dyrt och tidskrävande. Eller kan man göra ett svärd till en artefakt vilket är betydligt billigare och snabbare. Men varför finns det ingen effekt eller process som kan göra en artefakt av en båge som lägger effekten på pilen när den används?Kraetyz said:Eon är inte high-fantasy och spelvärlden är inte utformat på ett sätt som tillåter high-fantasyliknande kulturer och yrken.Dark Adonis said:Av vilken anledning anser du att dom inte skulle passa?
Så, i stort sätt allt från D&D borde hålla sig undan, mest för att det skulle sabba känslan i världen.
Enligt mig, då.