Nekromanti Magi boost.

Telephalsion

Swordsman
Allt sånt går ju att skapa, om man är villig att investera massor av tid och pengar.

Gör varje pil till en artefakt, osv osv.

k7e9

Hero
Dark Adonis said:
Av vilken anledning anser du att dom inte skulle passa?
Som Kraetyz skrev, allt för high fantasy i min smak. Allt för mycket D&D-känsla, vilket jag inte alls associerar med Mundana.

En arcane archer kan väl i princip lägga på en besvärjelse på varje pil han/hon skickar iväg, något som troligen snedvridit stridsbalansen i min mening.

Att göra varje pil magisk med alkemi har jag däremot inget emot, för då betalar man med tid och pengar, vilket begränsar användandet och håller det på en nivå som (återigen enligt mig) passar bättre i Mundana.

Petter42

Swordsman
Man skulle annars kunna göra bågen eller kogret magiskt, så att det kastar någon effekt med temporär varaktighet.

Typ skärpa, magnitud två, som aktiveras när bågen spänns och slängs på pilen innan man skjuter iväg den.
På det kan man ha ett aggregat eller en kristall.

Inte särskilt svårt och bara jättedyrt, om man inte är alkemist själv, och ökar skadan med Ob2t6.

Fienden

Hero
Petter42 said:
Man skulle annars kunna göra bågen eller kogret magiskt, så att det kastar någon effekt med temporär varaktighet.

Typ skärpa, magnitud två, som aktiveras när bågen spänns och slängs på pilen innan man skjuter iväg den.
På det kan man ha ett aggregat eller en kristall.

Inte särskilt svårt och bara jättedyrt, om man inte är alkemist själv, och ökar skadan med Ob2t6.
Det skulle vara mycket, mycket möjligt. Och bra.

Men inte AA. :gremwink: AAn har formler den kastar allt eftersom den tycker på enskilda pilar. Detta skulle kunna göras om man bygger in multipla aktivatorer, projektorer och allt sådant gaffs i en enda båge, men det är fortfarande bågen som gör jobbet och inte skytten.

Telephalsion

Swordsman
Skriva massor av engångsbesvärjelser...?

Nej! Ännu bättre. Gör massa elexir. Gärna då flox eller stoff som man kan strö på pilarna, eller elexir som sätts likt gift i giftpilar. Dödande elexir i en giftpil. Mumma?

Dark Adonis

Veteran
Kraetyz said:
Dark Adonis said:
Av vilken anledning anser du att dom inte skulle passa?
Eon är inte high-fantasy och spelvärlden är inte utformat på ett sätt som tillåter high-fantasyliknande kulturer och yrken.

Så, i stort sätt allt från D&D borde hålla sig undan, mest för att det skulle sabba känslan i världen.

Enligt mig, då.
Jo det är sant. Men med tanke på alla super artefakter en magiker kan göra med närstridsvapen så förstår jag inte varför det skulle vara mer high fantasy med en magiker pilbågsskytt än en närstridare. Som sagt man kan ju göra varje pil till en artefakt. Vilket är sinnessjukt dyrt och tidskrävande. Eller kan man göra ett svärd till en artefakt vilket är betydligt billigare och snabbare. Men varför finns det ingen effekt eller process som kan göra en artefakt av en båge som lägger effekten på pilen när den används?

Telephalsion

Swordsman
Du gör så att bågen väver effekten skärpa när du lägger an en pil. Det är inte alls omöjligt, det kräver bara massa ackumulatorer eller en skitsur demon.

Och för annan Magi-Boost:

Skapa Aspektsymbol (Influx)
Ikonotropi: 6, Räckvidd: Beröring, Varaktighet: Temporär

Effekten läggs på en symbol som representerar en aspekt, (se sidan 73 i M&M). Symbolen förstärks och alla som rör vid symbolen får en nivå enklare att alstra den aktuella aspekten. Symbolen får som mest uppta en kvadratmeter. Om symbolen förstörs, exempelvis genom att pappret som symbolen är ritad på förstörs, eller att kalket som symbolen består på strös bort, försvinner effekten, även om den skulle vara permanent. Det går att utnyttja flera olika Aspektsymboler, men endast en symbol av varje aspekt kan utnyttjas.

Skapa Vävarsymbol (Nexus)

Effekten läggs på en symbol som representerar 'väva', 'besvärjelse', 'ritual' eller 'ceremoni'. (se sidan 73 i M&M). Symbolen förstärks och alla som rör vid symbolen får en nivå enklare att väva magi. Symbolen får som mest uppta en kvadratmeter. Om symbolen förstörs, exempelvis genom att pappret som symbolen är ritad på förstörs, eller att kalket som symbolen består på strös bort, försvinner effekten, även om den skulle vara permanent. Observera att om den aktiverade symbolen är symbolen för 'besvärjelse' gäller den minskade svårigheten för vävning endast för besvärjelser. Däremot ger symbolen 'väva' förenkling för alla typer av vävning.

Skapa Transformationssymbol (Conflux)

Effekten laddar en bild bestående av symbolen för 'transformering'. Den som rör bilden kan transformera mellan dessa två aspekter med ett filament mindre i förlust. Alltså kan man med denna symbol göra normalsvåra transformeringar utan filamentförlust. Och svåra transformeringar med endast ett filamentsförlust Symbolen får som mest uppta en kvadratmeter. Om symbolen förstörs, exempelvis genom att pappret som symbolen är ritad på förstörs, eller att kalket som symbolen består på strös bort, försvinner effekten, även om den skulle vara permanent.