Nekromanti magi oc hdess utövare

Sodivra

Champion
Re: Allsmäktighet OCH Oändlighet

Apropå Ondska och Godhet... Som reella krafter existerar de inte, utan de är bara samlings namn på egenskaper som anses positiva eller negativa...

Det låter som du tolkat det som att jag tror att ondska och godhet är "krafter", vilket jag alltså är helt emot. Din tolkning är ju helt korrekt - När man diskuterar vad orden betyder i vårt samhälle. Men jag kontemplerar över varför dom finns.

Mask_UBBT

Hero
Re: Sprutlackera ett troll ...

"Och jag hävdar att det är det som SKA vara kristendomen. Heh."

Jovisst, det måste ju varit det som var syftet, eller hur?

"Den enda beskrivning jag har läst av Jesus var "lång och ful" (Kanske även lite smal och "sjuklig" eller hur det var.. Tonårsnörd med finnar? )"

Vart läste du det där? Förresten, tonårsnörd vid trettitre... man är tydligen ganska ungdomlig om man är guds son!/images/icons/smile.gif

/Mask

Lontryuin

Veteran
Re: Allsmäktighet OCH Oändlighet

Precis vad jag menade, men ser nu att jag uttryckte mig felaktigt igen...

Mask_UBBT

Hero
Re: Men... men...

"Så, om det överhuvudtaget skulle vara möjligt att flera gudar existerade samtidigt, skulle väl Vishnu inte var underlägsen gud på något vis, eller Tor för den delen."

Ifall de skulle vara allting som deras troende hävdade, jo. Asatron hävdar ju inte ens att gudarna är odödliga. Detta tror jag faktiskt är en viktig faktor när det kommer till att förklara varför många konverterat frivilligt... Man vägde helt enkelt den ena guden emot den andra, och så visade det sej att Gud sades vara mycket större...

Fast jag förstår hur du menar, och jag säger inte riktigt emot dej. Hela Allsmäktig-stuket faller om flera gudomligheter skulle finnas, allternativs skulle alla andra gudar vara undermäktiga de allsmäktiga...

/Mask

Mask_UBBT

Hero
Re: Massakrera i G-moll

Den enda kvarvarande beskrivningen(såvitt jag vet) av hur jesus såg ut finns i Koranen, där han beskrivs som just kort, knubbig, flintskallig och svart. Mer vet jag faktiskt inte./images/icons/sad.gif

/Mask

Slaktaren

Veteran
Jag håller med dig

Jag spelledde en gång en kampanj där spelarna visade sig spela en stor roll hos gudarna eftersom de var de utvalda som skulle utföra en sak som vi tar en annan gång (lite komplicerat). De fick förmågan att kontakta gudarna eftersom gudarna ville hjälpa dem mot det mål som de hade. Problemet var att de kallade på gudarna hela tiden och la sina liv i deras händer och då blev det en vardagssak av det och jag fick dra ner på de mäktiga beskrivningarna vid gudens ankomst eftersom de ändå inte gjorde det särskilt spännande (Jag ordnade till det med tiden genom att det visade sig att gudarna egentligen utnyttjade spelarkaraktärerna och då var det inte intressant att få hjälp av gudarna längre). För att detta inte ska hända måste gudarna vara mer oberäkneliga. De regler jag hade gjort upp om att kalla på gudarna slängde jag. Jag håller med dig fullständigt.