Redaktör Bad Cop
Veteran
Spelleder just nu Svavelvinter och satt och funderade över ett visst moment då RP kan hamna i den situationen att de står på järn. Att magiker som står på järn inte kan kasta magi enligt reglerna är klart, men vad händer med eventuell magi som magikern redan har satt igång tex LJUS? Slutar LJUS att fungera när magikern kliver in på ett järngolv?
Jag har inte bestämt mig hur jag ska köra, men det lutar åt att jag kommer att köra som så att formler som magikern har aktiverat och som via någon vidrör järn slutar att fungera tex magikerns stav som lyser av LJUS slocknar, tjuven som blivit OSYNLIG blir plötsligt synlig osv, men magi med PERMANENS fortsätter dock att fungera.
Jag har inte bestämt mig hur jag ska köra, men det lutar åt att jag kommer att köra som så att formler som magikern har aktiverat och som via någon vidrör järn slutar att fungera tex magikerns stav som lyser av LJUS slocknar, tjuven som blivit OSYNLIG blir plötsligt synlig osv, men magi med PERMANENS fortsätter dock att fungera.