Nekromanti Magi+Utmattning=sant?

Elrond

Veteran
Hur gör ni andra med magi och utmattning? Använder ni det över huvud taget, eller ger ni 1p utmattning per filament magikern alstrar? Jag tycker nämligen att magikerna blir lite väl mäktiga om de kan stå och blåsa iväg 1 blixt per runda... Jag vill hellre ha manipulativa magiker som lurar allt och alla...
[color:green]
/Elrond</font>

WHaLe

Hero
Jag kör med att magi ger utmattning. Har dock kört med att magikern får en
poäng långtidsutattning per runda.

WHaLe

Mattias

Veteran
Jag håller med dig, jag kör att varje alstrat filament ger en poäng utmattning. Använder man kongelat slipper man detta.

- Mattias

Primas Antonio

Veteran
Genom att omkonstruera formeln så att den blir svårare att utföra, men snabbare. För mer info, läs "Mystik & Magi".

- Antonio, lagom pedagogisk

Staffan

Myrmidon
Vissa alstringar ger utmattning (t ex biotropi), andra inte (t ex pyrotropi). Se grundreglerna för hur det funkar.

/Staffan

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Det är nog inte kroppslig alstring som de talar om /images/icons/wink.gif

Men såååå jobbigt kan det väl inte vara att alstra lite magi-stuff ändå... det enda man behöver göra är ju att vifta lite på händerna och tänka en massa /images/icons/smile.gif

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif

Åke

Veteran
Sen när blev man mäktig för att man kunde slänga iväg en blixt per runda?
Ge mig en båge så tar jag över världen med andra ord. Och svärd!
ugga...jag har sett folk hugga fleeera gånger per runda.../images/icons/smile.gif

men nu när jag har fånat mig så kanske jag ska säga vad jag ville...jo...att man får uttmattning när man leker med magi är ju lika självklart som att man får utmattning av annan krävande aktivitet. Man får ju ett kryss per handling i en runda och det borde gälla även magiker även om deras aktiviteter kanske är mer cerebrala. Sen är det ju vissa begränsningar när man alstrar som faktiskt gör att man inte bara kan stå och ösa iväg besvärjelser. Till slut så blir det väldigt kallt omkring en om man alstrat en massa termotropi och att falla tillbaka på kroppslig alstring är farligt om man tänkte sig en eldbolls-maraton /images/icons/smile.gif

/Åke-som inte direkt har varit imponerad av magikers makt

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Här ska du få en lattjo besvärjelse som tar en runda att göra:

Alstra 2 fototropiska filament snabbt: Ob3T6
Väva effekten "blixt" snabbt förstärkt till två filament: Ob3T6
Tidsåtgång: 1 runda.
Räckvidd: 30 meter.
Skada: Ob2T6 Trauma och Ob2T6 smärta.

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif

cernael

Warrior
Re: Magi+Utmattning=sant?OT

det enda man behöver göra är ju att vifta lite på händerna och tänka en massa
Har du någon som helst aning om hur jobbigt det är att tänka?:)

/Cernael-cogito ergo doleo