Vilken "magiskola" är den roligaste tycker ni. Själv föredrar jag nekromantik (kan bero på att jag älskar att spela onda personer) men jag skulle vilja veta vad andra tycker.
Joo, nekromanti är ju väldans skoj. Framförallt om man ska göra en kraftfull SLP! Terror, Paralysera och sedan Dödshand är ju väldigt roligt =)
Det är liksom lite läskigare än en trist eldboll.
Notera att jag bara har Expert så jag känner inte till vilka godbitar man kan hitta i Magiboxen.
Röstmagi är annars en bra magiskola, inte nog att många är bra i strid, de flesta är dessutom kvicka, dvs, de händer i samma sr, tillskillnad från de flesta i andra magiskolor, som har effekt i rundan efter.
Riddaren
Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den. Dale Carnegie
Harmonism är väldans kul! Tänk själv, en jäklig spelare säger åt dig:
-Ge mig saken, pysen, eller så får du smaka min dolk.
Du skickar en liten lapp åt SL där det står "RÄDSLA E2". SL skickar vidare en lapp till spelaren med den grymme krigaren där det står "Plötsligt skräms du när du inser vilken makt ankan med den löjliga mössan egentligen har."
Spelaren kan inget annat än foga sig. Han har ingen aning om varför.
För att inte tala om hur lycklig han känner sig några minuter senare, när han ser hur du tar hans lunch och äter upp den.
/Berserk
"The path of least resistance will seldom lead you beyond your doorstep."
Vilket är ännu roligare ur SL's perspektiv om någon SLP råkar kunna dessa besvärjelser. Fan att jag inte kommit på hur bra det är när dussin-SLP som RP vill jävlas med kan trolla tidigare.
..hm ...Jag torde drista mig att yttra ett enda ord: Symbolism.
Då dessa bröder inom det ockulta utnyttjar mästrar transdimensionella energier och binder dem till vårt eget plan ser vi dem som de främsta utövarna inom sitt gebit.
Deras sällsamma cirklar och mönster har lämmnat mången förföljare håglös eller skräckslagen inför deras fantastiska fällor.
Dock måste det påpekas att denna metod att utöva magi är
väldigt tidsödande och tillfällen uppstår ofta där man
ej har tid till att förlita sig på deras kunnande.
- The crest of the black lion -
" Do not unsheet that blade if you have no intention of weilding it "
Stavmagi är ju askul, i alla fall med de tillägg en kompis till mig gjort. Har en medelåldershalvbabarstavmagiker som är asoffensiv. Riktigt kul med besvärjelser som "Domedagens regn" och "Åkallandet av kraften". Jag har en halvkul rätt ung nekromantiker som går runt och använder "terror" och "blodstörtning".
ÄH! Halvbabar syftar på att han är från ett halvbarbariskt folkslag som på minner om Erebs Jorduasher. Bastardmagiker är kul oxå, men just denne är helmagiker.
Om man räknar med släkskapet nekromanti-Demonologi-häxkonst, så att man får köpa besvärjelser för i de andra två skolorna för SV två högre så är nekromanti klart coolt. Men riktigt kul är det annars med kombos som Drakmagiker/Nekromantiker eller Drakmagiker/Tidsmagiker( om man snor skolan tidsmagi från magi i chronopia supplementet.)
Är nära besläktad med Röstmagin och Elementarmagin (bildar tillsammans Ordning, om jag inte minns fel)
Elementarmagin drar sin kraft ur de fyra elementen samt de fyra underordnade.
Röstmagin får sin kraft genom att bryta avsiktligt med ordningen, medans Harmonismen drar sin kraft genom att följa ordningen. Dvs Röstmagin kan sägas vara en form av Disharmonism. Harmonismen använder instrument eller sång för att fungera (minst FV 16/FV B5 krävs)
Riddaren
Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den. Dale Carnegie
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.