Nekromanti Magiboxen

Feuflux

omjonasson.se
Gissa vem som köpt magiboxen till "gamla" DoD?

Ledande fråga ja jag vet...
Boxen skrevs ursprungligen till EDD har jag för mig. 1990 står som utgivningsår på böckerna, men då allting verkar passa ihop med DoD4 (från 91) så undrar jag hur stor skillnad det egentligen är mellan DoD4 och EDD.

Jaja, nu måste jag återvända till mitt läsande.../images/icons/smile.gif

//[color:red]Feuflux
Erfarenhet står i direkt proportion till antalet rustningar man förstört...</font color=red>

Kowalski

Veteran
Så vitt jag kan förstå så är det faktiskt till Expert (tror att det kom tidigare det året)enligt sid 3, well have fun, det är en bra box.

Högaktningsfullt Kowalski

Foggmock

Myrmidon
nu är jag inte så insatt i DoD, men kom inte expert runt 1985??

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"

Milrik

Veteran
Inte allt för mycket egentligen. Förutom det faktum att man inte slog fram sina karaktärer utan köpte grundegenskapsvärdena, man hade sekundära och primära färdigheter o.s.v.

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan

Hasse

Hero
"nu är jag inte så insatt i DoD, men kom inte expert runt 1985??"

Nja inte runt utan EDD kom -85 och var en regelexpansion till DoD 2 även kallad den svarta boxen som kom -84.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Ximnipot69

Swordsman
Underbart för dig. Grattis. Den innehåller många roliga saker (t.ex blodregn, stridslust, förälskelse...)

Ximnipot - the random error...

Feuflux

omjonasson.se
En grej till

Underbart för dig. Grattis. Den innehåller många roliga saker (t.ex blodregn, stridslust, förälskelse...)

Tack. Jag tyckte jag förtjänade den. En sak till bara. När en magiker kastar en besvärjelse som inte är kvick tar den ju effekt först i nästa SR. Betyder dettta att magikern är fri att kasta en besvärjelse även denna SR. Har alltid kört med att det tar en SR att förbereda allting och att man kastar den nästa SR = två SR totalt. Om detta inte stämmer så kan man ju kasta en kvick besvärjelse direkt efter en vanlig och då få 2 besvärjelser "aktiva samtidigt". Nu kör jag ju inte så men det skulle va kul att veta hur ni andra gör.
*fotnot* Det är alltså reglerna från DoD4 och Magiboxen som gäller här.

Erfarenhet står i direkt proportion till antalet rustningar man förstört...</font color=red>

kragghack

Warrior
Re: En grej till

Nja, man håller väll på med sitt haandviftande o.s.v. båda rundorna vid en normal besvärjelse vilket gör att man inte får tid att lägga en till besvärjelse den här rundan. Detta är så klart IMHO.

Ashes to Ashes
Dust to Dust
Kragg Hack remains

Riddaren

Swashbuckler
Enligt DoD 91's (dvs v4) regelbok kan Magiboxen användas utan konvertering (sidan 12, bok III)

"Reglerna i Drakar och Demoner Magi är givetvis 100%-igt användsbara tillsammans med de regler som ges här."

"Vidare kan du bortse från allt som sägs på sidorna 3 till 19 i regelboken /.../ utom avsnittet om kodexar på sidan 14,"

I övrigt förklaras lite om BEP = 3 kg t.ex.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Feuflux

omjonasson.se
Fråga

Detta är så klart IMHO.

Vad bettyder IMHO? Jag är fruktansvärt oallmänbildad...

Rickard

Urverk speldesign
Re: En grej till

Det är nog som <B>Kragg Hack</B> säger (skriver). Själv kör jag med att en kvick inträffar först i en SR och en normalsnabb besvärjelse allra sist. Då kan magikern lägga en besvärjelse nästa SR också.

/[color:green]Han</font color=green> som vet att IMHO står för "In My Humbly Opinion" (Står i <A TARGET=new HREF=http://forum.rollspel.nu/faq_swedish.pl?Cat=#abbrev>FAQ:en</A>, läs den för tusan)

Feuflux

omjonasson.se
Ok

/Han som vet att IMHO står för "In My Humbly Opinion" (Står i FAQ:en, läs den för tusan)

Nu har jag läst FAQ:en för tusan!/images/icons/smile.gif
Måste missat det vid tidigare besök...