Nekromanti Magic the gathering med barn

Feuflux

omjonasson.se
Har aldrig varit en aktiv (eller passiv) magic-spelare, men prövade på ett par gånger i forntiden utan att minnas så mycket egentligen. Är det ett spel som går att spela med/mot ett barn, eller behöver man vara tonåring med solida engelska-kunskaper?

Om det nu alls är rimligt att spela med/mot en 7-åring, vad ska man (jag) köpa på? Finns det något smart start-kit som innehåller det man behöver och inte femtioelva kort som blir över och kostar skjortan?

2097

deleta mitt konto tack
Sjuåringar brukar inte funka med spelet, främst pga det är engelska, ja.
Mitt tips till erfarna som ska lira med nybörjare är att ta bort alla instants, alla enchantments, och alla kort med activated abilites. Lite flying borde dom väl klara. Och så mindre lekar och färre kort, fler dubletter. Men sju år & svensk, det känns lite optimistiskt

2097

deleta mitt konto tack
Det finns startkits som är gratis(???) Intro decks. Men dom är inte helt enkla

Feuflux

omjonasson.se
2097;n234092 said:
Sjuåringar brukar inte funka med spelet, främst pga det är engelska, ja.
Mitt tips till erfarna som ska lira med nybörjare är att ta bort alla instants, alla enchantments, och alla kort med activated abilites. Lite flying borde dom väl klara. Och så mindre lekar och färre kort, fler dubletter. Men sju år & svensk, det känns lite optimistiskt
Jo jag anade ju att det var så, men hellre fråga och bli nedslagen av svaret än att slå ner sig själv från start, right? :)

Jocke

Man med skägg
du kan sortera bort allt som har kewords och få ett fungerande spel som mest kräver räkneförmåga. men då kommer det bara ha momentet att gubbers slår på varandra.

2097

deleta mitt konto tack
Jo, men det kommer kräva en hel del kort för att ha tillräckligt mkt att kunna göra en sån sortering. Inte för att Grey Ogre vs Pearled Unicorn magic är dålig magic. Det finns strategiskt djup även där. Slänger man in lite Black Cat, Venerable Monk och liknande enkla state triggers har man ju ett nice lir, och flying borde ju även ett barn begripa.. Men som sagt då är det en investering för att få tag på alla dessa junk commons.

2097

deleta mitt konto tack
Du borde kunna få skiten gratis om du frågar några nördar. Men, om du hade en massa magicnördar till hands skulle du ju å andra sidan inte ha frågat här :/